ضرورت کاهش حوادث جاده ای منجر به فوت در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: حوادث جاده ای منجر به فوت در سطح استان با توجه به شرایط موجود باید کاهش یابد.

احمدرضا دالوند تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی تا پایان لحظات مسوولیت باید کار و تلاش کنند و این تکلیفی به عهده تمام مدیران و وظیفه قانونی است.

وی ادامه داد: برخی از جلسات حایز اهمیت هستند و این جلسه تصمیم گیری در خصوص ایمنی جان مردم و تغییر مسیر یک زندگی است و بستگی به تلاش مدیران مربوطه دارد.

معاون استاندار لرستان با اشاره به وجود کاستی ها ادامه داد: عوامل پیشگیری از تصادفات باید رصد، پیگیری و اجرایی شود و یکی از عوامل اتفاقات و تصادفات مسوولان مربوطه هستند.
دالوند عنوان کرد: اگر انسانی جانش را از دست دهد ، تمام افراد اعضای این کمیسیون مسئول هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: فعلا با شرایط موجود باید کمترین حادثه را داشته باشیم و مدیریت شرایط را با امکانات موجود انجام دهیم.

وی گفت: وضعیت جاده ای لرستان تا حدودی مناسب است، در این حوزه مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شوند، اما بسیاری از تصادفات مربوط به آزاد راه‌ها است که شرایط خوبی دارند و این به دلیل نبود تلاش برای رفع مشکلات است.

دالوند گفت: در حوادث موجود در راه های استان تمام اعضای مربوطه دخیل هستند، جلسات باید بطور منظم برگزار و تمام فرمانداران جلسات را بصورت منظم برگزار کنند تا تصادفات منجر به فوت افزایشی را باید کاهش دهیم.
وی ادامه داد: مصوبات شورای ترافیک باید بصورت جدی پیگیری و هر مسوولی که پیگیری نکند با او بعنوان ترک فعل برخورد جدی و به مراجع قضائی معرفی شوند.
دالوند عنوان کرد: تکالیف مسئولان باید تا لحظه آخر انجام و با افراد خاطی به شدیدترین نحو برخورد می شود و مدیران باید پاسخگو باشند.
وی با بیان اینکه بر اساس حس انسان دوستانه جهت پیشگیری از حوادث جاده ای تقاضای پیگیری مسولان دارم، افزود: این درحالی است که بعنوان مسوول مربوطه بصورت جدی رفع نواقص و کاستی ها پیگیری و از بی توجهی های هیچکس و هیچ مقامی اغماض نشده و با همه افراد خاطی و ترک فعل ها برخورد می شود.

مدیرکل دفتر فنی استاندار لرستان گفت: براساس آمارهای موجود حوادث جاده‌ای استان بجز محورهای روستایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل روند افزایشی داشته است.

احسان کرم زاده تصریح کرد: تصادفات درون شهری استان ۱۸ و برون شهری ۱۶ درصد افزایش داشته و در محورهای روستایی این آمار ۲۱ درصد کاهشی بوده است.

وی افزود: در کل حوادث منجر به فوت استان هشت درصد افزایش داشته است.حجم حوادث منجر به فوت لرستان در ماه های شهریور و مهر ماه بیشترین میزان را دارد.