ضرورت ایجاد مراکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس در لرستان

قاب خبر:  سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی لرستان گفت: ایجاد مراکز مطالعات تخصصی دفاع مقدس در لرستان ضروری است.

به گزارش قاب خبر: محمدرضا جعفری بیان کرد: این دانشگاه آمادگی ایجاد پایگاه های اطلاعاتی از طریق ایجاد کتابخانه تخصصی با عنوان بانک اطلاعاتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارد.

وی ادامه داد: دوران هشت ساله دفاع مقدس یکی از مهمترین مقاطع تاریخی مهم ایران از منظر ارزش های انسانی و الهی است، برای نگهداشت و حفظ این ارزش ها به نسل آینده باید این فرهنگ را در برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور در دستور کار قرار دهیم.

جعفری تصریح کرد: سالهای اخیر کارهای ارزشمند و شاخصی در زمینه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس در استان صورت گرفته است و دانشگاهیان نیز تکالیفی همچون اجرای سیاست های آموزشی و پژوهشی دارند که باید صورت دهند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی لرستان اظهار کرد: یکی از کارهای مهمی که در این زمینه از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استان صورت گرفته است، تهیه دانشنامه دفاع مقدس است که مسوولان استان برای تحقق این مهم در تلاش هستند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی و کاربردی در طراحی و تولید محصولات نمادین همچون یادمان ها، تمثال ها و نقاشی ها فعال بوده است.

جعفری گفت: در این زمینه رشته های گرافیک، روابط عمومی، هنرهای تجسمی و معماری در این دانشگاه راه اندازی شده که می توانند به عنوان ابزاری در کمک به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس موثر باشند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی و کاربردی لرستان با اشاره به راهکاری لازم در ترویج ارزش های دفاع مقدس، افزود: این دانشگاه آمادگی ایجاد پایگاه های اطلاعاتی از طریق ایجاد کتابخانه تخصصی با عنوان بانک اطلاعاتی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دارد و می تواند به عنوان یکی از مجموعه های آموزش عالی در خدمت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان باشد.

جعفری بیان کرد: این دانشگاه همچنین آمادگی برگزاری کنفرانس ها، همایش ها و کارگاه های آموزشی را با محوریت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.