ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و تورهای گردشگری در خرم آباد

شهردار خرم‌آباد گفت: ۲۰۰ رویداد فرهنگی با هدف شناسایی ظرفیت‌های موجود و هویت شهری سال گذشته در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: داریوش بارانی بیرانوند عصر دوشنبه در نشست اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی خرم‌آباد اظهار کرد: شعار شهر فرهنگ مبنا و شهر رویداد محور در اولویت قرار دارد و تمامی اقدامات برای شناسایی ظرفیت‌های لرستان بویژه خرم‌آباد است.

وی با اشاره به در پیش بودن بیستم اردیبهشت ماه روز “خرم آباد” گفت: در این راستا مقرر شده ۲ رویداد مهم فرهنگی شامل اجرای ارکستر سمفونیک تهران و نورپردازی برج آزادی براساس ظرفیت های اجتماعی، طبیعی، تاریخی و فرهنگی خرم آباد به عنوان پیوست های فرهنگی ثبت جهانی دره خرم آباد و قلعه تاریخی فلک الافلاک انجام شود.

شهردار خرم آباد افزود: تمامی اقدامات در راستای شناسایی ظرفیت‌های موجود و معرفی هویت شهری خرم‌آباد است.

وی با اشاره به برگزاری ۲۰۰ رویداد فرهنگی در سال گذشته در خرم‌آباد تاکید کرد: سال ویژه ای برای لرستان در پیش است و باید برای ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک افلاک تلاش کنیم.

شهردار خرم آباد ادامه داد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و تورهای گردشگری با هدف کمک به افزایش شهرت جهانی و ملی و معرفی ظرفیت های شهر خرم‌آباد ضروری است.

بارانی بیرانوند اظهار کرد: با هدف کمک به افزایش شهرت ملی و جهانی شهر خرم آباد و همچنین با توجه به ماموریت امسال استان و کشور در ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و دره خرم آباد، بخشی از پیوست این ماموریت برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی است.

وی اضافه کرد:‌ تفاهم نامه مکتوبی با شرکت دانش بنیان نوآوران ملل با همکاری شهرداری منطقه ۲۲ تهران برای برگزاری یک مسابقه رالی خانوادگی در تاریخ های ۱۷ تا ۱۹ خردادماه بسته شده است.

بارانی با بیان اینکه مسیر برگزاری این رالی بزرگ خانوادگی از بام تهران تا بام خرم آباد خواهد بود، بیان کرد: در این مسابقه ۵۰۰ خانواده که عمدتا از دارندگان شرکت ها و برندهای خودروسازی و افراد آزاد هستند حضور خواهند یافت که مسیر حرکت آنها از پارک جنگلی لتمال منطقه ۲۲ تا بام خرم آباد می باشد و برنامه های مفرحی همچون برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و غذا و اجرای موسیقی محلی نیز در دستور کار خواهد بود.