صادرات ۶۷۱ تن فرآورده‌های طیور و آبزیان از لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ۶۷۱ تن انواع فرآورده‌های طیور و آبزیان تیرماه امسال از این استان به عراق، قرقیزستان و ویتنام صادر شده است.

به گزارش قاب خبر: مصطفی زبردست تصریح کرد: تیرماه امسال ۴۴۸ تن خوراک آبزیان به کشورهای عراق و قرقیزستان ، ۱۹۶ تن و ۱۸۰کیلوگرم پا و پنچه مرغ به ویتنام، ۲۳ تن شنسیل مرغ و چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم ماهی قزل آلای زنده از لرستان به کشور عراق صادر شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲ هزار و ۵۳۸ تن انواع خوراک آبزیان از این استان به کشورهای همسایه صادر شده است، هدف اداره کل دامپزشکی لرستان تقویت و ارتقای کیفیت بهداشتی محصولات و فرآورده های تولیدی وابسته به دام جهت حضور در بازارهای جهانی و منطقه ای است.

زبردست بیان کرد: صادرات فرآورده‌های خام دامی استان شامل پا و پنجه مرغ، پودر آب پنیر، خوراک آبزیان و شیر خشک می باشد که در این راستا طی سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۲۹۹ تن پای مرغ، ۲۵ تن شیرخشک و ۱۷۶ تن آب پنیر از این استان به کشورهای همسایه صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بازار هدف فرآورده های خام دامی در کشورهای جنوب شرق آسیا، چین، ویتنام، هنگ کنگ، آذربایجان، عراق، سوریه و افغانستان است، افزود: با توجه به مازاد تولید بسیاری از صنایع وابسته به دام در داخل استان، شرایط صادرات جهت حمایت از تولید کنندگان تسهیل شد و فرآورده‌های خام دامی با فراهم کردن الزامات بهداشتی کشورهای مقصد، تحت نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان به سایر کشورها صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تاکید کرد: رعایت الزامات بهداشتی در واحدهای تولیدی همچنین پذیرش دستورالعمل‌ها و استاندارد کشورهای هدف نقش بسیار مهمی در توسعه و استمرار صادرات دارد.