شوراها و مدیریت شهری بخش مهم حکمرانی مردم سالاری دینی

قاب خبر:  استاندار لرستان در آیین افتتاحیه نخستین نشست ملی مشترک مدیران دفاتر امور شهری و شورای استانداری ها و روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا ظرفیت بزرگی برای پیشبرد امور شهری و نماد مردم سالاری دینی هستند زیرا این الگو؛ بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می کند.

به گزارش قاب خبر: فرهاد زیویاربیان کرد: این ظرفیت در قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته شد و برگزاری این نشست نیز توجه بیشتری را معطوف ظرفیت شوراها می کند.

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی خرم آباد ادامه داد: این نشست یک ابتکار عمل برای توجه بیشتر به ظرفیت شوراها و مدیریت شهری است که یکی از بخش های مهم حکمرانی مردم سالاری دینی به شمار می رود.

استاندار لرستان استحکام و ظرافت های موجود در آثار تاریخی و معماری خرم آباد را بیانگر قدمت و غنای تاریخی این شهر دانست.

وی تصریح کرد: ظرفیت سرمایه انسانی و شوراها در قانون اساسی، الگویی از مدیریت و حکمرانی را در جامعه نشان می دهد که قابل توجه است.

زیویار گفت: این ظرفیت ها دست مایه ای برای افزودن برگه های جدید به تاریخ کشور است ؛ اگر الگوها بر اساس حکمرانی مردم سالاری دینی رعایت شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد بنابراین افراد منتخب، تصمیمات آنها، افراد منصوب شده و هماهنگی بین این بخش ها بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی، ظرفیت‌هایی هستند که در قالب سرمایه انسانی و در قانون اساسی متبلور شده اند.

استاندار لرستان عنوان کرد:  ازین رو برگزاری این‌گونه نشست‌ها برای ارزیابی، آسیب‌شناسی و رفع موانع شهری بسیار اثر گذار است و امید می رود بستر مناسبی برای گام‌های اساسی در اداره شایسته‌تر کشور و امور شهری باشد.