شناسایی ۴ نفر دیگر از عوامل حریقهای عمدی شهرستانهای چگنی،کوهدشت و پلدختر

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان از شناسایی ۴ نفر دیگر از عوامل حریق های عمدی و ناجوانمردانه شهرستان های چگنی، کوهدشت و پلدختر خبر داد.

به گزارش قاب خبر: سرهنگ سعید امیری گفت: بیش از ۹۵ درصد از عوامل ایجاد حریق در جنگل‌ها و مراتع انسانی و یک درصد غیرانسانی است.

سرهنگ امیری، اظهار کرد: متاسفانه از سرناآگاهی، غرض ورزی با منابع طبیعی، تبدیل اراضی جنگلی و مرتعی به اراضی زراعی، اختلافات قومی و قبیله‌ای، آتش زدن پس چر مزارع، از جمله اهداف آتش سوزی است که توسط انسان‌ها رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبق قانون، کسانیکه در منابع طبیعی تعمدا ایجاد آتش سوزی کرده اند به حبس مجرد از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهند شد، عنوان کرد: همه روستانشینان و عشایر بایستی بدانند در صورت از بین رفتن جنگل ها و مراتع، کسانی که بیش از همه متضرر می شوند خود آنان هستند.

فرمانده یگان حفاظت تصریح کرد: زیرا بخش اعظمی از زندگی آنان و عشایر از جمله در بحث علوفه به این منابع وابسته است و ما انتظار داریم که در فصل خشک یاری رسان منابع طبیعی باشند و در صورت مشاهده هر گونه حریق، مراتب را به شماره تلفن‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

وی ضمن تقدیر از مقامات قضایی که همیشه یاور منابع طبیعی هستند، خواهان برخورد خارج از نوبت، فوری، بسیارسخت و بازدارنده با این عوامل حریق های عمدی شد تا درس عبرتی برای دیگران باشد .

سرهنگ امیری،  از همکاران در پلیس فتا تقاضا کرد با افرادی که منتشر کننده کلیپ ساختگی ناله های دردناک حیوانات که در سال ۹۹ تهیه شده بود و هم اکنون دوباره در فضای مجازی بخاطر ملتهب کردن شرایط وایرال می شود، شد و تصریح نمود: از دستگاه های امنیتی نیز که پای کار هستند و کمک رسان منابع طبیعی هستند نهایت امتنان را دارم.