شناسایی و ثبت تصویر شکارچیان متخلف توسط دوربین های محیطبانی

قاب خبر: مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد بیان کرد: در پی گشت و کنترل و پايش ارتفاعات سرداب منطقه‌ حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد محیط‌بانان با دوربین‌های تصویربرداری خریداری شده جدید خود توانستند تصاوير دو نفر شکارچی متخلف را که با اسلحه وارد منطقه‌ حفاظت شده‌ سفید کوه شده بودند را شناسایی و ثبت‌ کنند.
به گزارش قاب خبر: چنگیز نیازی تصریح کرد:  دو نفر شکارچی متخلف که به قصد شکار و با اسلحه به ارتفاعات منطقه سرداب منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد وارد شده بودند به محض رؤیت محیط‌بانان از منطقه‌ متواری می‌شوند.
نیازی افزود؛ تصاویر این دو نفر شکارچی متخلف قبل از هر گونه اقدامی توسط دوربین‌های تصویربرداری جدیدی که طی سال جاری از طرف اداره کل خریداری و در اختیار کلیه مناطق حفاظت شده استان قرار گرفته است از فاصله بسیار دور و چندین کیلومتری ثبت شده و بعد از متواری شدن این دو فرد متخلف از طریق تصاویر ثبت شده، این افراد شناسایی شدند.

وی افزود؛ با تصاویر ثبت شده‌ برای متخلفین پرونده‌ قضائی تشکیل و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان چگنی احضار شدند و سلاح‌های آن‌ها تا سیر مراحل قانونی ضبط شدند.

نیازی عنوان کرد: با توجه به تجهیزاتی که در سال جاری در اختیار محیط‌بانان قرار گرفته است، ثبت چهره و شناسایی متخلفین در مسافت‌های بسیار دور نیز مقدور شده است و با استفاده از این دوربین‌ها می‌توان در شناسایی متخلفینی که با سلاح وارد منطقه حفاظت شده می‌شوند، اقدام نمود و این تجهیزان در‌ واقع کمک حال محیط‌بانان شده‌اند.