رهبر انقلاب مسیر جهش تولید را با حمایت از کارگران تبیین کردند

نماینده جامعه کارفرمایی در شورای عالی کار گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان مسائل ارزنده، مسیر جهش تولید و تولید ثروت را با حمایت از نیروی کار و کارگران تبیین کردند که وظیفه همه مردم و مسئولان عمل به فرامین ایشان است.

اصغر آهنی‌ها با اشاره به دیدار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با کارگران، اظهار داشت: توفیقی شد تا در این دیدار حضور داشته باشیم و از نزدیک به فرامین رهبری گوش کرده و جامعه عمل بپوشانیم.

وی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار بحث‌های کلیدی و محوری را در خصوص شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» را بیان کردند تا بتوانیم با افزایش تولید، دور زدن تحریم‌های دشمنان و ثروت آفرینی به زندگی بهتر و شرایط اقتصادی مناسب دست یابیم.
نماینده جامعه کارفرمایی ادامه داد: رهبری تاکید کردند که حفظ کار و تولید با ایجاد امنیت شغلی برای کارگران فراهم شود؛ در این زمینه تذکرهایی از جمله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آماده‌سازی زیرساخت‌های حمایت از تولید و نیروی کار را ارایه کردند که باید از سوی مسئولان و مردم مورد توجه قرار گیرد.

آهنی‌ها با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان دو بال تولید هستند، گفت: کارگران و کارآفرینان سربازان جبهه اقتصادی هستند که در شرایط تحریمی ثابت کردند که با حفظ استقلال و اقتدار می‌توانند به پیشرفت اقتصادی دست یابند.
عضو شورای عالی کار تاکید کرد: همه باید از فرامین رهبر فرزانه انقلاب درس بگیریم و از دو قطبی سازی و پراکنده سازی در حوزه کار و تولید بپرهیزیم و با اتحاد و وحدت ملی به سوی تولید با کیفیت قدم برداریم.
وی به نقش مجلس و دولت در تحقق منویات رهبر معظم پرداخت و گفت: اصلاح و به‌روزرسانی برخی از قوانین و آماده‌سازی بسترها و تسهیل در جهش تولید با رفع موانع از مهم‌ترین وظایف است که باید در دستور کار قرار گیرد و نباید مسائلی از جمله ناترازی انرژی، نوسان دلار و تسهیلات ارزی و ریالی باعث ایجاد مشکلات برای بخش تولید شود.
آهنی‌ها عنوان کرد: باید هم راستا با جهش تولید به جهش صادرات پرداخت و با سیاست‌های تشویقی سرمایه‌ها را به سمت تولید جذب کرد و از دادن یارانه به واردات کم کرد. از این رو همه مسئولان و مردم باید پای کار بیایند و طبق فرموده رهبری از تنبلی بکاهند.
نماینده جامعه کارفرمایی در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: ما جامعه کارگری و کارفرمایی در تحقق فرمایشات رهبری وارد میدان خواهیم شد و با افزایش ظرفیت تولید در حد توان به رونق اقتصادی کمک خواهیم کرد.