رفع مشکل آب های سطحی پشته جزایری

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با هدف رفع موانع و مشکلات ثبت جهانی دره خرم آباد، مشکل آب های سطحی پشته جزایری (همجوار با پناهگاه صخره ای گر ارجنه) رفع می شود.

به گزارش قاب خبر: عطا حسن پور در جریان بازدید شهردار و مدیر آبفا شهرستان خرم آباد از منطقه پشته جزایری تصریح کرد: رفع آب های سطحی در این روستا می تواند علاوه بر رفع مشکلات ثبت جهانی دره خرم آباد؛ زمینه خدمات رسانی به اهالی این منطقه در جنوب شهر را نیز فراهم کند.

وی افزود: پناهگاه صخره ای گر ارجنه به عنوان یکی از آثار مهم در پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد است که با همکاری شهرداری و آبفا خرم آباد می توان موانع و مشکلات پیرامون آن را رفع کرد.
بر پایه این گزارش، مقرر گردید تا آبفا شهرستان ضمن نقشه برداری و آغاز عملیات دفع آبهای سطحی با همکاری شهرداری خرم آباد اقدام کند.

همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خرم آباد نیز نسبت به ساماندهی کوچه ها و تکمیل و اجرای طرح هادی در این روستا اقدام خواهد کرد. شهرداری خرم آباد نیز نسبت به آسفالت مسیر و شن کوبی و نورپردازی پناهگاه صخره ای گر ارجنه اقدام می کند.

غارهای هفتگانه در دره خرم‌‌آباد به عنوان بخشی از پرونده ثبت جهانی محسوب می شود که با برنامه‌ریزی انجام شده، پاکسازی، نقشه‌برداری و بهسازی و ایجاد راه دسترسی برای این غارها عملیاتی و اجرایی شده یا در حال اجراست.

غارهای کلدر، گیلوران، قمری، یافته، کنجی و دو پناهگاه صخره‌ای گرارجنه و پاسنگر در دره تاریخی خرم‌‌آباد قرار دارند.