رفع عملی و کارشناسی شده اشکالات در رابطه با تولید و تورم

قاب خبر: استاندار لرستان در جلسه مجمع نخبگانی با موضوع شعار سال، گفت: اشکالات  کارشناسی شده در حوزه تولید و تورم استان باید در قالب عمل و به تدریج مرتفع شوند.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: فرهاد زیویار بیان کرد: کنکاش، بررسی ها و پیشنهادات نخبگان استان در راستای مهار تورم و افزایش تولید می بایست برای تحقق شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی گزارش ۴۷۱ قلم اساسی در تورم را از مهم ترین دستورکارهای این جلسه عنوان کرد و افزود: در جلسه ی قبل بررسی نرخ قیمت این اقلام مصوب شده و در این جلسه گزارش جامعی از آن ارائه شد.

استاندار اظهار کرد: ارتباطات عرضه، تقاضا، انتظارات مردم و ناطمینانی هایی که در بین عموم در خصوص افزایش نرخ قیمت کالاها شکل می گیرند در مقوله تورم بسیار موثر بوده و در این جلسه به آن پرداخته شد.

زیویار در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری کارگروه های تخصصی با موضوع تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: ماحصل نتایج این کارگروه های تخصصی در جلسه ی نهایی که ادامه ی جلسات مشابه امروز است تصمیمات پایانی را در بر خواهد داشت.

وی به برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت تیم مدیریتی استان با هدف تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: مباحث مطرح شده در جلسات با نخبگان نهایتا می بایست طبق برنامه های تدوین شده توسط تیم مدیریت استان اجرا شوند.

استاندار مقوله های صنایع دانش بنیان، راه و آب را از مهم ترین برنامه های بلند مدت تیم اجرایی استان قلمداد کرد و عنوان کرد: در این بخش برنامه هایی که از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون در استان انجام داده موفقیت آمیز بوده اما هنوز با افقی که ما در نظر داریم فاصله وجود دارد.

زیویار ادامه داد: قطعا تداوم این برنامه های بلندمدت در آینده دستاوردهای بهتری را برا یاستان به همراه خواهد داشت.

وی در خصوص نرخ تورم استان تصریح کرد: با برنامه ریزی که انجام شد رتبه ی استان در کاهش تورم چند پله ارتقا پیدا کرده است.

استاندار لرستان تأکید کرد: برنامه هایی که در استان برای مهار تورم در دست اجرا است موفقیت آمیز بوده اما در بلند مدت به نتیجه ی دلخواه خواهیم رسید و این مستلزم تداوم روند این برنامه ها است.