رشد منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در لرستان؛ بالاتر از نرم کشوری

اختصاصی قاب خبر: سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان در نشست با اصحاب رسانه،  گفت: بانک مهر؛ اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه است که در سال 86 با مصوبه هیات دولت و سهام داری 10 بانک بزرگ دولتی تاسیس شده است. این بانک وابسته به هیچ وزارت خانه، ارگان و یا نهاد خاصی نیست.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: ولی ساجدی بیان کرد: بانک مهر ایران در سیستم نظام بانکی کشور مجموعه ای منحصر بفرد است که با ۵۲۰ شعبه در سراسر کشور به مردم خدمت رسانی می کند. این در حالی است که در لرستان ۱۴ شعبه وجود دارد . بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همه شهرستان‌های استان شعبه دارد و تعداد این شعب در مرکز استان چهار مورد است.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم؛ نگاه متفاوتی به بانک و بانکداری صورت گرفته است و به سمت ارائه خدمات بر بستر نوین پیش رفته است تا سهولت کار لمس شود.

 

تعداد مشتریان بانک

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان اظهار کرد: تعداد مشتری‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کشور از مرز ۱۵ میلیون نفر گذشته است و تعداد مشتری‌های این بانک در استان نیز ۲۲۵ هزار نفر می باشد.

وی افزود: این بانک جزو بانک‌های برتر کشور در حوزه ضریب نقدینگی است و برنامه این بانک افزایش نقدینگی است.

 

رشد منابع بانک مهر در لرستان بالاتر از نرم کشوری

ساجدی در بخش دیگری از صحبت هایش به افزایش سهم نقدینگی گریزی زد و گفت: یکی از اهداف کوتاه مدت بانک این است که سهم نقدینگی را افزایش دهیم که بحث «هر ایرانی یک کارت قرض الحسنه» بنام «کارت زندگی» را پیش بگیریم.

وی اضافه کرد: رشد منابع بانک در کل کشور از ابتدای سال تاکنون ۲۷ درصد رشد داشته است که از این میزان، لرستان از نرم کشوری بالاتر است.

 

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان  عنوان کرد: خوشبختانه مطالبات این بانک زیر یک درصد بوده و قاطبه مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خوش‌حساب به شمار می‌آیند.

 

میزان تسهیلات پرداختی

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به هم افزایی با نهادهای حمایتی و دولتی نیز گریزی زد و گفت: هدف بانک این است که با پرداخت تسهیلات به هدف غایی خود برسد لذا در این راستا به واسطه همکاری با ارگانهای حمایتی همچون کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت، بنیاد علوی، سپاه، جهاد کشاورزی، بهداشت و… به اشتغال و تولید برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، یکی از شاخص های بارزی که می تواند این موضوع را به سرانجام برساند ، اشتغال است.

ساجدی تصریح کرد: قریب به ۸۳ درصد از تسهیلات اشتغال کمیته امداد جذب و پرداخت شده است . همچنین ۹۲ درصد تسهیلات اشتغال مربوط به مددجویان بهزیستی و ۱۱۷ درصد از تسهیلات اشتغال بنیاد برکت از سوی این بانک جذب و پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که ۱۷ درصد از نرم کشوری نیز در لرستان،  تسهیلات بیشتر پرداخت شده است. که این اقدامات نشان از عملکرد بانک در پرداخت تسهیلات و ارائه خدمات مطلوب دارد.

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان عنوان کرد: در پرداخت هزینه درمان نیز برای بیماران معسر در سال گذشته، به ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در استان که توسط وزارت بهداشت، کمیته امداد، هلال احمر و… به بانک معرفی شده اند؛ تسهیلات پرداخت شده است.

ساجدی در بخش دیگری از صحبت هایش به پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری نیز اشاره کرد و گفت: تا پایان شهریورماه همه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری از سوی این بانک در استان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته ۴۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۲۵ هزار و ۳۵۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان گفت: از ابتدای سالجاری تا ابتدای شهریورماه نیز ۲۳ هزار و ۶۷۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۱۶۱ هزار و ۱۴۱ میلیارد ریال در لرستان پرداخت شده است.

 

حذف کارمزد

ساجدی اظهار کرد: یکی از عمده ترین برنامه هایی که بانک در آینده دنبال می کند؛ حذف کارمزد است یعنی تسهیلات پرداختی به مشتریان کاملا قرض الحسنه باشد و برای پوشش هزینه ها به سمت دریافت مزد خدمت می رود.

 

ترویج فرهنگ قرض الحسنه

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان گفت:  قرض‌الحسنه موضوعی است که از بدو اسلام پایه‌گذاری شده و یکی از توصیه‌های مهم دین مبین اسلام رواج قرض‌الحسنه است.

وی ادامه داد: قرض‌الحسنه به عنوان یک تفکر در حال رشد است و و مدل بانکداری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اکنون به عنوان یک الگو در شبکه بانکی مطرح است.

ساجدی تصریح کرد: لذا یکی از درخواست هایی که از عموم جامعه داریم این است که تمایل به استفاده از بانک قرض الحسنه و سیستم قرض الحسنه در سطح جامعه افزایش یابد.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای ارتقای استفاده از خدمات بانک قرض‌الحسنه، افزود: همه کمک کنیم که یک سفیر قرض‌الحسنه در جامعه باشیم.

 

راه اندازی نئوبانک و زیست بوم

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان تصریح کرد: طرح های نئو بانک و زیست بوم بانک به زودی راه اندازی می شوند. بحث Qbank آغاز شده است و بر همین مبنا، مشتریان می توانند زیست بوم بانکی را داشته باشند.

ساجدی گفت: یکی از افتخارات بانک، حرکت به سمت استفاده از سامانه های نوین به ویژه پرداخت تسهیلات به صورت آنلاین است. به گونه ای که مشتریان می توانند با اپلیکیشن یا پیشخوان ، درخواست خود را برای دریافت تسهیلات ثبت کنند.

 

صدور چک الکترونیکی

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان به موضوع اعتبارسنجی از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و تعیین تضامین بانکی بعد از آن، اشاره کرد و گفت: استقبال از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران روزبه‌روز در حال افزایش است زیرا خود را به سپرده‌گذاران متعهد می‌دانیم.

وی افزود:  به‌زودی شاهد صدور چک الکترونیکی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خواهیم بود.

 

جایگاه مطلوب مهر ایران در «کفایت سرمایه»

ساجدی در بخش دیگری از صحبت هایش به تراز مالی گریزی زد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به واسطه بهترین عملکرد در بحث شاخص «کفایت سرمایه »، در رتبه اول یا دوم کشور قرار دارد. هزینه پول صفر است و مجبور نیستیم سودهای آنچنانی به سپرده گذاران پرداخت کنیم.

وی افزود: بحث کنترل نقدینگی یکی از بارزهایی که می تواند نقدینگی را کنترل کند، اصلاح ناترازی شبکه بانکی است که با کنترل نقدینگی، تورم مهار می شود.

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان عنوان کرد: یکی از مواردی که باعث می شود سیستم اقتصادی جامعه بهم بریزد، چاپ پول بدون پشتوانه ، استقراض از بانک مرکزی و… به نقدینگی عامه و تورم تبدیل می شود.

 

طرح نذر علم

ساجدی در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع مسئولیت های اجتماعی گریزی زد و گفت: بانک مصوبه ای دارد که بر اساس آن از منابع وجه التزام در قالب مسئولیت های اجتماعی هزینه می شود و جزو منابع درآمدی بانک محسوب نمی شود.

سرپرست مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در لرستان گفت: یکی از موضوعاتی که در بانک قرض‌‌‌الحسنه مهر ایران دنبال می‌‌‌کنیم، حمایت از توسعه علم و فناوری است.

وی افزود:  بر همین اساس همکاری مطلوبی را با بنیاد علم و فناوری مصطفی به عنوان یک نهاد غیردولتی و غیرانتفاعی و همچنین بزرگ‌ترین بنیاد علم و فناوری کشور داشته‌‌‌ایم.

ساجدی تصریح کرد: این بنیاد در بعد دانش‌‌‌آموزی، دانشجویی و حمایت از دانشمندان برتر جهان اسلام فعالیت می‌کند، هم جایزه علمی اعطا می‌کند و هم در توسعه علم و فناوری فعال است. ضمن اینکه اتکای این بنیاد به توان مردمی است و به هیچ عنوان از بودجه دولتی استفاده نمی‌‌‌کند.

 

طرح مهر یار

وی عنوان کرد: یکی دیگر از طرح های بانک قرض الحسنه مهر ایران، طرح مهریار است. در این طرح اشخاص حقوقی می‌توانند برای حقوق و دستمزد ماهیانه کارکنان خود یا معرفی کارکنان خود برای دریافت تسهیلات اقدام به ایجاد افتتاح حساب کنند. سقف این تسهیلات ۳۰۰ میلیون می باشد.

 

احداث خانه بهداشت در دلفان

ساجدی در بخش دیگری از صحبت هایش به اقدامات و کمک های این مجموعه بانکی در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در استان لرستان قرار است مجوز ساخت خانه بهداشت را در شهرستان دلفان دریافت کنیم.

وی افزود: اگر زمین از سوی وزارت بهداشت دراین‌رابطه تأمین شود، کار ساخت از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان انجام خواهد شد.