راه اندازی سامانه جدید روابط کار کشور به صورت آزمایشی در لرستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کشور با اصلاحات و تغییرات جدید طراحی شده است که امروز در لرستان به عنوان پایلوت کشور (به صورت آزمایشی) راه اندازی شد.

به گزارش قاب خبر: احمد توصیفیان افزود: درخواست های کارگری و کارفرمایی بر این اساس در قالب سامانه جدید ثبت و نقاط قوت و ضعف آن ارزیابی می شود.

وی تصریح کرد: مشکلات گذشته مانند ارسال پستی دادخواست و اظهارنامه ها و مشکلات عدم یا تاخیر دریافت پیامک ها، برطرف و رسیدگی به پرونده ها با راه اندازی سامانه جدید با شفافیت و سرعت عمل بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: پس از اجرای سامانه جدید به صورت پایلوت در استان لرستان و شناسایی اشکالات آن، سامانه جامع روابط کار در راستای رسیدگی الکترونیکی به شکایات حوزه کار، کارگری و کارفرمایی سامانه جامع الکترونیکی روابط کار در کشور اصلاح و عملیاتی خواهد شد.

توصیفیان تمرکز و افزایش کمی و کیفی خدمات به جامعه کار و تولید را رویکرد سامانه جدید برشمرد و گفت: رویکرد مسوولان استان علاوه بر حفظ استقلال و صیانت از نیروی کار و فرصت‌ های موجود، توسعه فرصت‌ های شغلی و حمایت از کسب و کار است.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ ماهه امسال پنج هزار و ۲۴۲ دادخواست در سامانه جامع روابط کار ثبت شده است، ادامه داد: ۱۸ هیات تشخیص و ۱۲ هیات حل اختلاف در لرستان رسیدگی به دادخواست ها و خدمت‌ رسانی به کارگران و کارفرمایان را انجام می‌دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: امروزه در سطح دنیا دولت الکترونیک و تبادل الکترونیک اطلاعات و خدمات، امری ضروری است، بنابراین خدمات محتلف در چارچوب دولت الکترونیک باید گسترش یابد.

توصیفیان کاهش سطح تردد ارباب رجوع و شرکای اجتماعی در ادارات، ارائه خدمات به شکل سریع و شفاف و نگهداری مناسب اطلاعات را از دیگر فواید ارائه خدمات الکترونیک و در بستر سامانه دانست و اضافه کرد: ارتقای کیفیت و تسریع در روند ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان استان ازطریق پرونده الکترونیکی هر فرد در سامانه جدید جامع روابط کار انجام می ‌شود.

توصیفیان تصریح کرد: اصلاح و تکمیل سامانه جامع روابط کار در راستای تحقق دولت الکترونیک بوده و حرکت ارزشمندی است که سرعت، دقت، امنیت، سلامت، شفافیت و نظارت درحوزه روابط کار را ارتقا می‌دهد.تبادل اطلاعات و درخواست کارگران و کارفرمایان استان از طریق پرونده الکترونیکی هر فرد در سامانه جامع روابط کار صورت می ‌گیرد.