دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب برگزار می‌شود

دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به منظور تقویت هویت ایرانی-اسلامی، امیدبخشی و محرومیت زدایی فرهنگی با ارزیابی عملکرد روستائیان و عشایر سراسر کشور و پشتیبانی از طرح های ابتکاری آنها در حوزه کتاب و کتابخوانی، برگزار می شود.

به گزارش قاب خبر: این جشنواره به دنبال دسترسی به اهدافی چون تحقق عدالت فرهنگی و توزیعی؛ تمرکززدایی در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه روستایی و عشایری؛ همسوسازی و ایجاد وحدت رویه در برنامه‌ریزی کتابخوانی نهادهای مسئول در حوزه روستاها و عشایر؛ شناسایی ایده‌ها و طرح‌های مرتبط با ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از اجرای آنها؛ برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان روستاها و عشایر؛ بالا بردن اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان روستایی با مشارکت دادن آنها در بحث‌های گروهی و کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، محله‌ای، مسجدی و… است.

متقاضیان می‌توانند تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۳، از طریق ورود به سامانه ترویج کتابخوانی به نشانی https://www.tarvijeketab.ir، نسبت به ایجاد حساب کاربری، بارگذاری اطلاعات اولیه و شخصی و دریافت رمز عبور از طریق پیامک اقدام کنند. در گام بعد، لازم است متقاضی با ورود مجدد به سامانه ترویج کتابخوانی، فرم جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را تکمیل و اطلاعات لازم را بارگذاری و ذخیره کند. آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.