خرید ۵۲۵ هزار تن گندم در لرستان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان از خرید ۵۲۵ هزار تن گندم از گندمکاران استان از ۲۷ اردیبهشت ماه امسال تا کنون خبرداد.

به گزارش قاب خبر: حجت اله بیرانوند بیان کرد: خرید گندم از بازه زمانی ۲۷ اردیبهشت ماه شروع و تا پایان مهر ماه ادامه دارد و تاکنون ۵۲۵هزارتن گندم از گندمکاران لرستانی خریداری شده است و پیش بینی می شود که این مقدار به ۵۸۰هزار تن برسد.

بیرانوند با اشاره به اینکه در استان ۷۵۰هزار تن ظرفیت سیلو ذخیره گندم وجود دارد افزود: از مناطق گرمسیری شهرستان کوهدشت رتبه اول خرید گندم با خرید بالای ۱۱۰هزارتن در کل استان را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: پس از آن به ترتیب شهرستان‌های پلدختر با بیش از ۲۱ هزار و ۳۰۰ تن، بروجرد ۱۸ هزار و ۶۷۰ تن و سلسله با ۱۸هزار و ۵۰۰ تن در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: در کل استان ۴۸ مرکز خرید گندم وجود داردکه در همه ی شهرستان ها استان از جمله پلدختر، رومشکان،و دیگر شهرستان ها…با توجه به ظرفیت و تعداد انبارها مشکل و کاستی در خصوص محل ذخیره گندم وجود ندارد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان با اشاره به صادرات گندم به خارج از استان در این خصوص خاطر نشان کرد: حدود ۳۰۰هزارتن گندم مصرف و استفاده داخل استان می باشد و مازاد نیاز استان به استان های تهران ،اصفهان ،مازندران و شهر زاهدان در دستور صادرات گندم قرار دارد.

بیرانوند افزود: از کل ۵۲۵هزار تن گندم خریداری شده ۳۰ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و در این خصوص مطالبات کسانی پرداخت می شود که در سامانه بانک مرکزی کشاورزی اطلاعات خود را ثبت کرده باشند و بخش عظیمی از مطالبات در هفته ی آینده پرداخت می شود‌.