خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان از مرز ۲۸۵ تن هزار تن گذشت

اختصاصی قاب خبر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: خرید گندم از مراکز خرید استان از مرز ۲۸۵ تن هزار تن گذشته است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری قاب خبر: حجت اله بیرانوند بیان کرد: از ابتدای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان با تجهیز ۵۰ مرکز آغاز و تاکنون در جنوب استان بخش عمده محصول برداشت و خریداری شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای زمان خرید تاکنون ۲۸۵ هزار و ۱۶۸ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

بیرانوند تصریح کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تا این تاریخ ۱۵۲ هزار  تن گندم خریداری شده است که افزایش ۸۷ درصدی داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان اظهار کرد: میزان خرید کلزا امسال تا این تاریخ به ۳ هزار و ۱۵۰ تن رسیده است که در مدت مشابه سال گذشته تا این تاریخ یک هزار و ۸۵۰ تن خریداری شده بود که میزان خرید کلزا تاکنون ۷۰ درصد افزایش داشته است.

بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کار برداشت ادامه داشته و پیش بینی میشود خرید تضمینی گندم در استان به چهارصد هزارتن برسد که نسبت به سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی اضافه کرد: گندم خریداری شده در سیلوها و مراکز ذخیره سازی استاندارد نگهداری و به تدریج در اختیار کارخانجات آرد قرار خواهد گرفت لذا هیچگونه مشکلی در ذخیره‌سازی و تأمین به موقع گندم مورد نیاز کارخانجات آرد در استان وجود ندارد .

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: با همت کشاورزان در سالجاری علاوه بر تامین نیاز استان بخشی از نیاز کشور نیز از محل گندم تولیدی استان تامین خواهد شد.