حمایت از سرمایه گذاران برای توسعه صنایع تبدیلی

قاب خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از سرمایه گذاران برای توسعه صنایع تبدیلی حمایت می کنیم.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی به اهمیت صنایع غذایی و تکمیلی اشاره کرد و گفت: امر تولید یک موضوع مهم و ضروری است اما بعد از تولید آن چیزی که اهمیت مهم تری دارد توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی وفرآوری محصولات کشاورزی است که باید همه تلاش کنیم که این امر محقق شود.

وی ادامه داد: لرستان دارای ظرفیت های خیلی خوبی در حوزه محصولات باغی و زراعی است، اما متاسفانه به علت کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی دراستان به سایر استان ها عرضه می گردد و با فرآوری، بسته بندی و برندسازی در استانهای دیگر با قیمت چندین برابر به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: برای توسعه صنایع تکمیلی فرآوری باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم و با جذب وحمایت از سرمایه‌گذاران می توانیم به تسریع روند کمک کنیم تا شاهد خام‌فروشی محصولات کشاورزی در استان نباشیم.

شاهرخی به ظرفیت های زیر بخش‌های کشاورزی لرستان اشاره و عنوان کرد: لرستان درحوزه های مختلف کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالقوه و مطلوبی است و باید از ظرفیت‌های کشاورزی به شکل موثر استفاده شود و با برنامه‌ریزی، الویت بندی و زمانبندی ایده‌ها و طرح‌ها اجرایی شوند تا شاهد توسعه در بخش‌های کشاورزی باشیم.