حفظ ۱۲ هکتار از اراضی زراعی و باغی در خرم آباد

قاب خبر: مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی لرستان از تخریب تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان خرم آباد خبر داد.

به گزارش قاب خبر:  بهرام میر دریکوند  گفت: تخریب این تعداد ساخت‌‌‌وساز غیرمجاز به‌منظور اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به استناد تبصره دو ماده ۱۰ و با دستور دادستان و با حضور نماینده دادستان ،فرمانده و جانشین نیروی انتظامی شهرستان، فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان ،مدیر و رییس اداره و فرمانده و پرسنل یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد و سایر عوامل مرتبط در روستای سراب پرده چاهی منطقه کمالوند شهرستان خرم آباد انجام شد.

وی اضافه کرد: افراد سودجو در این اراضی اقدام به احداث بنا، سکو ، محوطه‌‌سازی و پی‌کنی ،دیوار کشی ،فنس کشی ،استقرار کانکس غیرمجاز کرده بودند.

مدیر امور اراضی گفت: با تخریب ساخت‌‌و سازهای غیرمجاز در مجموع بیش از ۱۲ هکتار از اراضی زراعی و باغی به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی با قدردانی از دستگاهایی که در انجام حکم قلع‌وقمع همکاری داشته‌اند، افزود: با جدیت با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغ‌ها برخورد خواهد شد و این رویه ادامه خواهد داشت.

مدیر امور اراضی با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه کرد از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کنند و در دام کلاهبرداران و سودجویان قرار نگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه سیاست جهاد کشاورزی حفظ اراضی کشاورزی، پیشگیری قبل از وقوع تخلف به عنوان بهترین راهکار است، تأکید کرد: گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی به‌طور مستمر در حال رصد اراضی شهرستان هستند و در صورت مشاهده ساخت‌وسازهای غیرمجاز با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

میر دریکوند در پایان از بهره‌برداران استان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه به آدرس https://cms.laoi.ir/ تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.