جزئیات پروازهای حج امسال

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیط هواپیما برای زائران خانه خدا تغییری نکرده و بر اساس همان توافق دو ساله گذشته است.

محمد محمدی بخش در نشست خبری امروز که به مناسبت برگزاری حج تمتع سال ۱۴۰۱ برگزار شد، افزود: در دو ماه گذشته اقدامات بسیاری در حوزه درون بخشی و فرابخشی انجام شد و جلسات متعددی با سازمان های مختلف از جمله وزارت امور خارجه ، سازمان حج و زیارت و دستگ اههای امنیتی برگزار شد و تاکنون ایران ایر به عنوان تنها مجموعه ای که این پروازها را باید انجام دهد مورد تایید قرار گرفته و همه روسای ایستگاههای این شرکت و مسئولان شرکت فرودگاههای کشور جلسات مختلفی برگزار شد.

وی ادامه داد:‌به زودی جدول زمانی حج به همراه تعداد مسافران اعلام می‌شود و در جلسات آتی گزارش‌های مفصلی در زمینه عملکرد دستگاههای مختلف در خصوص پروازهای حج منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای ورود حاجیان به کشور با توجه به شیوع بیماری‌هایی مانند آبله میمونی، چه برنامه هایی دارید گفت: تاکنون تصمیم خاصی در این زمینه ابلاغ نشده اما ستاد بیماریهای واگیر بر اساس تصمیماتی که در عین اعمال حج انجام می‌شود موضوعاتی را ابلاغ می‌کند که آن را به دقت اجرا خواهیم کرد اما سیاست‌گذاری در این زمینه مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی همچنین در خصوص قیمت بلیط پروازهای حج گفت: برای هر حاجی ۴ لگ پروازی انجام می‌شود چرا که هواپیما یک بار حاجیان را به خانه خدا می‌برد و خالی بر می‌گردد و بار دیگر خالی به عربستان رفته و حاجیان را به کشور باز می‌گرداند.

بر اساس توافقات صورت گرفته قیمت بلیط هواپیما برای این ۴ لگ پروازی در سال ۱۳۹۸ حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده بود که هم اکنون نیز در پروازهای امسال هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.