تولید ۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب سال گذشته در این استان تولید شد که نسبت به مدت مشابه قبل آن چهار میلیون مترمکعب بیشتر بود.

به گزارش قاب خبر: بر اساس آخرین گزارشات سامانه معاونت بهره برداری و توسعه شرکت، سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید آب شرب استان بوده است.

وی افزود: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان، همچنین اجرای پروژه هایی است که تامین آب آن ها می بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب انجام می شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیان کرد: سرانه مصرف آب شرب برای هر شهروند در استان ۲۰۰ لیتر طی شبانه روز، در سطح کشور بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ لیتر و در استاندارد جهانی کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

اکبریان تصریح کرد: یکی از برنامه های در دست اجرای شرکت، کاهش هدررفت آب با استفاده از شبکه های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

وی یادآور شد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه های فرهنگی تلاش شده است مصرف آب هم استانی ها به سمت نورم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در خصوص تاثیر بارندگی های اخیر بر منابع آبی استان افزود: تا اواسط دی ماه گذشته بارندگی های قابل توجهی رخ نداد و همین امر باعث کاهش منابع آبی شد اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و بخصوص در اسفندماه بارندگی های مناسب تری داشتیم و در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند منفی تولید منابع آبی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بود.

اکبریان عنوان کرد: هیچگونه سدی در لرستان برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین همکاری مردم صورت گیرد تا با مشکل مواجه نشویم.