توقف تغییر کاربری غیرمجاز در ۷۹ هکتار اراضی کشاورزی لرستان

فرمانده یگان حفاظت اراضی جهاد کشاورزی لرستان گفت: یک هزار و ۱۵۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح ۷۹ هکتار زمین کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون شناسایی و متوقف شده است.

به گزارش قاب خبر: سرهنگ مسلم مویدی افزود: در این راستا برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت‌ گرفته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز ثبت شده در سامانه با ۳۵۴ مورد مربوط به شهرستان‌ کوهدشت بوده است؛ اظهار کرد: زیان خارج شدن اراضی مرغوب کشاورزی از چرخه تولید به سهولت قابل جبران نیست، بنابراین حفظ و حراست از این عرصه ها مهمترین رسالت و وظیفه دستگاه های مرتبط و مردم است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی جهاد کشاورزی افزود: استفاده از ظرفیت‌ فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و هماهنگی با نیروهای منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

سرهنگ مویدی گفت: نیروهای این یگان با گشت مستمر و در راستای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد و شهروندان نیز می توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به نشانی https://cms.laoi.ir تخلف مربوطه را ثبت و پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: تعامل و هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها با سایر ادارات مرتبط در راستای حفظ کاربری اراضی و تحقق امنیت غذایی ضروری است.