توزیع ۲۰ هزار نهال رایگان در خرم آباد

قاب خبر: رئیس سازمان فضای سبزشهری شهرداری خرم‌آباد گفت: 20 هزار نهال بین مردم، دانشگاهها، سازمانها و مدارس برای غرس در هفته درختکاری با عنوان هر شهروند یک نهال توزیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: احمد بیرانوند بیان کرد: این سازمان علاوه بر توزیع نهال، در خیابانها و بلوارهای سطح شهر نیز کاشت درخت را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: درختان سنجد که درخت میوه ومعطرهستند دریاچه های کیو، بهشت و شاپوری را پوشش خواهند داد.

رئیس سازمان فضای سبزشهری شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد:   در حال حاضر ۱۱۷ هکتار کمربند سبز  در شهر خرم آباد وجود دارد اما با این اوصاف با حالت ایده ال و مطلوب فاصله داریم اما با توجه به برنامه های توسعه ای فضای سبز و روند درختکاری قطعا به حالت ایده ال دست پیدا خواهیم کرد .

بیرانوند بیان کرد: درختان جنگلی ازجمله بلوط، بنه وحشی ، پسته ، سرو شیراز کاشت می شوند و در انتهای  قاضی آباد وکوی فلسطین گونه های بادام کوهی، انجیر و زیتون کاشته خواهد شد .

وی اضافه کرد: برای کاشت درختان در شهر خرم آباد از گونه هایی  استفاده شده است که با بافت محلی شهر خرم آباد  سازگاری دارند.

بیرانوند گفت: در راستای توسعه کمربند سبزخرم آباد حدود ۸ هکتار فضا در  ادامه مخملکوه از ابتدای خایدالو تا مسکن مهر،  برای کاشت درخت درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این منطقه تپه شهدای این شهر که قسمتی از آن مشرف به دریاچه کیو و سایر نقاط شهر است نیز درخت کاشت خواهد شد.

بیرانوند اظهار کرد:  برخلاف سالهای گذشته که به دلیل عدم زیرساخت های مناسب درختان کاشته شده  از بین میرفت امسال با کاشت درختان؛  آبیاری و نگهداری آنها به پیمانکار واگذار شد تا برای کمربند سبز و توسعه فضای سبز حفظ شوند.