توجه ویژه به فرهنگ کار و اشتغال

استاندار لرستان گفت: باید به فرهنگ اشتغال و کار در استان توجه ویژه شود.

به گزارش قاب خبر، ابوطالب شفقت هشتم مرداد در جلسه با کارکنان معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، عنوان کرد: بخش مهمی از بیکاری استان به دلیل مشکلات فرهنگی در اشتغال است و باید در این راه بیش تر فعالیت شود.

وی ادامه داد: جوانان ما برای ایجاد اشتغال باید مسیرهای متعددی را در پیش گرفته تا به هدف اصلی برسند.

استاندار تصریح کرد: ایجاد مشاغل خرد و خود اشتغالی یکی از مسیرهای مهم اشتغال است که با استفاده از ظرفیت هایی مانند سازمان فنی و حرفه ای و تغییر نگاه و باور جوانان محقق خواهد شد.

شفقت تاکید کرد: باید رویکرد و فرهنگ کارکردن را ارتقا دهیم و برای آن علما، بزرگان و روحانیون بسیار موثر خواهند بود.

وی به برگزاری جلسه با کارکنان حوزه ی اقتصادی استانداری اشاره کرد و گفت: حسب فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که اقتصاد را مهم ترین مسئله ی کشور برشمردند، این جلسه برای تشکر از کارکنان حوزه ی اقتصاد و همچنین ممارست و پیگیری بیش تر ایشان در اجرای وظایفشان برگزار شد.

استاندار افزود: در این نشست کارشناسان حوزه ی اقتصادی نقطه نظرات خود را در مورد معضل بیکاری عنوان کردند و مقرر شد هر کارشناس برنامه های خود را با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی مربوطه ارائه دهد.

شفقت ابراز کرد: در این نشست همچنین بر حضور فعال بخش خصوصی در کنار دستگاه های اجرایی به منظور ایجاد اشتغال بیش تر و ارتقا فرهنگ کار و اشتغال در بین جوانان تاکید شد.