تهیه برنامه توسعه راهها بر اساس شاخص بهره مندی در شهرستانها/ اختصاص ۳ میلیارد تومان به بهسازی محور گردشگری ونایی

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار کرد: برنامه توسعه راه های استان لرستان در قالب اعتبارات سال آینده با جدیت و دقت و براساس شاخص بهره مندی هر شهرستان تهیه و نهایی می شود.

به گزارش قاب خبر : مرتضی شیروانی در دیدار با مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات و تعریف پروژه های هر شهرستان براساس جایگاه آن نسبت به میانگین کشوری در نظر گرفته می شود و جذب اعتبارات توازن و محرومیت زدایی با رویکرد اولویت بندی پروژه ها در دستور کار است.

وی ادامه داد: براساس اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه امسال ۲۰ کیلومتر راه روستایی دارای اولویت در بروجرد به بهره برداری می رسد.

شیروانی در بخش دیگری از صحبت هایش از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار به بهسازی و روکش آسفالت محور گردشگری ونایی خبر داد و گفت: این میزان اعتبار از محل اعتبارات حوادث و با تلاش فراوان اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: اعتبارات خوبی برای خرید ماشین آلات به استان اختصاص یافته است و تجمیع ماشین آلات و امکانات شهرستانها برای اجرای پروژه های اولویت دار در برنامه قرار دارد.

وی ادامه داد: ساماندهی ورودی استان در محور بروجرد_اراک از اولویت ها است و این نوید را به مردم می دهیم در سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰خانوار فاقد راه آسفالته در بروجرد نداشته باشیم.

شیروانی با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل و نقش آن در درآمدزایی گفت: در حوزه حمل و نقل از استان های موفق کشور هستیم ناوگان اتوبوس استان از جوانترین ناوگان محسوب می شود اما در بخش سواری های کرایه ای و مینی بوس به علت فرسودگی وسایل نقلیه با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با تخصیص تسهیلات نوسازی و جایگزینی ناوگان جدید شاهد رونق این بخش باشیم.

فاطمه مقصودی گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام ایمن سازی محورهای اصلی شهرستان بروجرد، بهسازی و روکش آسفالت راه های روستایی و گردشگری و توسعه زیرساخت های حمل و نقل از مهمترین مطالبات مردم بروجرد از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای است.