تقویت مهارت آموزی در مناطق کم برخوردار توسط دانشگاه

رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه باید بکوشد هرچه بیشتر و کاربردی‌تر، مهارت‌آموزی را در جامعه به‌ ویژه در مناطق کمتر برخوردار تقویت کند.

به گزارش قاب خبر: علی نظری در آیین بدرقه دانشجویان دانشگاه لرستان به اردوی جهادی مناطق محروم استان، از دانشجویان خواست تا وقتی در بین مردم حضور می‌یابند تلاش کنند با رویکرد گفت‌وگو محور، فرهنگ کار را در سطوح مختلف جامعه گسترش دهند، زیرا کشور برای پیشرفت همه‌جانبه به کار و تلاش جهادی و شبانه‌روزی نیازمند است.

نظری، همچنین از بسیج دانشجویی این دانشگاه خواست همکاری خود با بسیج اساتید را گسترش بدهد تا از ظرفیت سازمان بسیج اساتید نیز برای تقویت هرچه بهتر و اثرگذارتر اردوهای جهادی خدمت در مناطق کمتر برخوردار استان بهره‌گیری شود.

رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد: دانشجویان اردوهای جهادی خدمت در مناطق کمتر برخوردار، تا جایی که برایشان مقدور است مهارت‌آموزی در بین مردمان ساکن این مناطق را گسترش دهند که در این راستا نیاز است از ظرفیت‌های نخبگانی و آموزشی دانشگاه لرستان همچون رشته توسعه روستایی استفاده شود.

وی افزود: هر چقدر کوشش شود مهارت‌آموزی در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود افراد توانمندی بیشتری برای اشتغالزایی دارند و فرد به راحتی می‌تواند خودش به یک عنصر تولیدکننده و کارآفرین تبدیل شود که تحقق این مهم در راستای سیاست‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) با هدف رونق تولید و کارآفرینی در کشور است.

نظری این موضوع را که اردوی مذکور با آغاز ماه مبارک بیع‌الاول تلاقی پیدا کرده است به فال نیک گرفت و فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول را به دانشگاهیان دانشگاه لرستان به‌ویژه دانشجویان تبریک گفت.

رئیس دانشگاه لرستان درباره مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه هم سخن گفت و اینکه دانشگاه باید بکوشد هرچه بیشتر و کاربردی‌تر، مهارت‌آموزی را در جامعه به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار تقویت کند.

وی فرصت حضور دانشجویان در مناطق کمتر برخوردار و خدمت به مردم این مناطق را یک فرصت و نعمت الهی، مردمی دانست که دقیقاً در مسیر انفاق در راه خداست؛ زیرا در اردوهای جهادی، دانشجویان بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مادی، تلاش می‌کنند در زمینه خدمت و محرومیت‌زدایی به مردم یاری برسانند.

در بخش دیگری از این برنامه دانشجویان دیدگاه‌های خود درباره اردوهای جهادی خدمت و رسالت نظام آموزش عالی را با رئیس دانشگاه لرستان در میان گذاشتند.
یادآور می‌شود، بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان در این اردوی جهادی، علاوه بر فعالیت‌های خدمات‌رسانی، بسته‌های نوشت‌افزار را در بین دانش‌آموزان نیازمند یا کم‌بضاعت توزیع می‌کند.