تقویت جایگاه رشته هنر در لرستان نیازمند توجه ویژه آموزش و پرورش

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل هنرستان هنرهای زیبا گفت: تقویت جایگاه رشته هنر در لرستان نیازمند توجه ویژه آموزش و پرورش استان است.

به گزارش قاب خبر: اعظم روانشاد روز دوشنبه در دیدار با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت هفته معلم از تعامل و همکاری دستگاه آموزش و پرورش با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی و پرورش افراد مستعد از جمله رسالت‌های مشترک هر دو دستگاه است که تاکنون این همکاری باعث کسب افتخارات زیادی در حوزه فرهنگ و هنر در استان شده است.

روانشاد به اهمیت پیگیری مسائل هنرستان هنرهای زیبا از سوی مدیرکل آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: برای تقویت جایگاه رشته هنر در استان و پیگیری مطالبات هنرآموزان نیازمند توجه بیشتر آموزش و پرورش به حوزه هنرستان‌های هنرهای زیبا هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اعلام آمادگی برای اعطای مجوز راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در شهرهای استان اشاره کرد و گفت: درصورت همکاری آموزش و پرورش برای در اختیار گذاشتن مکان‌هایی برای هنرستان‌های هنرهای زیبا این آمادگی در شهرهای دیگر استان نیز وجود دارد که مجوزهای لازم از سوی این اداره کل صادر شود.

روانشاد به درخشش دانش‌آموزان در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری و تعامل سازنده هر چه بیشتر دو مجموعه در بهبود و ارتقای سطح کیفی برنامه‌های فرهنگی و هنری رشد چشمگیری داشته باشند.

یونس بهاروند، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه گفت: امر تعلیم و تربیت به دلیل گستردگی و پیچیدگی که دارد نیازمند همکاری‌های بین دستگاهی است و به همین منظور افزایش تعامل بین دستگاهی مخصوصاً بین دستگاه‌های متولی فرهنگ در دستور کار این اداره کل قرار دارد و ما باید توان خود را برای رسیدن به اهدافی که در نظام تعلیم و تربیت مورد توجه است به کار گیریم و با ارتباط با دستگاه‌های مرتبط برای هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر، سیاست‌های پرورشی و آموزشی را در زمینه‌های مختلف پیش ببریم.