تشدید نظارت و حفاظت محیط زیست لرستان در فصل زایمان حیات وحش

با فرارسیدن فصل زادآوری حیات وحش برنامه‌های نظارتی تشدید و ضريب حفاظتی مناطق تحت مدیریت استان لرستان افزايش یافت.

به گزارش قاب خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت؛ با توجه به فرارسیدن فصل زادآوری طبیعت و حیات وحش و لزوم فراهم نمودن محیط امن برای حیات‌وحش، برنامه‌های نظارتی تشدید و ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت استان لرستان افزایش یافت.

علی سالاروند بیان کرد؛ با افزودن حدود ۳۰ نفر نیروی محیط بانان در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همچنین در حال طی بودن روند جذب حدود ۱۰ نفر نیروی دیگر در سال جاری و همچنین اجرای برنامه‌های گشت و پایش مناطق و بیتوته شبانه محیط‌بانان و همچنین ادامه روند هوشمندسازی مناطق و … را از جمله اقدامات صورت گرفته در افزایش ضریب حفاظتی مناطق حفاظت شده استان برشمرد.

سالاروند گفت؛ علاوه بر پایش هوشمند و آنلاین مناطق، با خرید دوربین‌هایی با قدرت زوم بالا (بطوری که تا فاصله حدود ۱۰ کیلومتر قادر به ثبت چهره افراد متخلف هستند) و همچنین تامین سلاح، لوازم دفاع شخصی و تجهیزات انفرادی برای حصول این مهم قدم‌های خوبی طی دو سال گذشته برداشته شده است.

وی همراهی و همکاری جوامع بومی و محلی ساکن در مناطق تحت مدیریت استان را مهمترین عامل افزایش امنیت مناطق طبیعی استان دانست و از همه جوامع بومی و محلی ساکن در مناطق تحت مدیریت استان خواست کمافی السابق با محیط‌بانان همکاری و همراهی کامل را داشته‌ باشند.