تخفیف های کالا و محصولات در فروشگاهها واقعی نیست

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ثبت قیمت تولیدکننده روی کالا در راستای مقابله با گرانفروشی و شفاف سازی نرخ محصولات تولید داخل است.

به گزارش قاب خبر: بهزاد منصوری تصریح کرد: همه شهروندان برچسب تخفیف‌های ۲۰ تا ۵۰ درصد برخی کالاها را در فروشگاه دیده اند و بسیاری از آنها برای خرید بیشتر با این میزان تخفیف مشتاق شده اند.

وی ادامه داد: اما بعدها مشخص می‌شود این تخفیف‌ها واقعی نیست و ترفند هماهنگ برخی مراکز فروش، پخش و تولید است که به ضرر خریداران منجر می‌شود که این امراز نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مصداق گرانفروشی است.

منصوری بیان کرد: وزارت صمت برای جلوگیری از توسعه این روش های غیرقانونی و کمک به ایجاد فضای سالم و رقابتی تولیدکنندگان، مراکز پخش، فروشندگان و حمایت از مصرف کنندگان طرح ثبت قیمت تولید کننده بر روی کالا را از آذرماه امسال آغاز کرده است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت لرستان اظهار کرد: علاوه بر مقابله با گرانفروشی، شفاف و واقعی شدن قیمت ها، اصلاح نظام توزیع، کمک به فضای رقابتی بازار، حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده از دیگر مزایای طرح ثبت قیمت تولید کننده بر روی کالا به شمار می رود.

وی افزود: در این طرح، تولید کننده موظف است قیمت تمام شده کالاها را به همراه سود و مالیات خود درج کند و قیمت واقعی مصرف کننده با اضافه شدن حداکثر ضرایب تعیین شده شبکه توزیع به دست می‌آید.

منصوری ادامه داد: فروشندگان نیز با شفاف شدن قیمت تولید کننده می‌توانند تنها از محل سود خود به مصرف‌کننده تخفیف بدهند.

رییس سازمان صنعت، معدن و وتجارت لرستان همچنین گفت: درج قیمت تولید کننده روی کالاهای تولیدی برای ۱۲ گروه و یک هزار و ۷۰۰ قلم در مراحل مختلف انجام می شود که با اجرای فاز دوم آن، برای برخی تولیدکننده های استان اجباری شده است.

منصوری افزود: بر این اساس درج قیمت تولید کننده وظیفه واحد تولیدی است و بعد از آن بر اساس جداول مربوطه، درصد سود قانونی شامل نرخ عمده فروش، خرده فروش و هزینه های لجستیک مانند حمل و نقل و انبارداری به آن اضافه و قیمت مصرف کننده تعیین می شود.