تبیین نقشه راه کشاورزی / ضرورت اجرای طرح ها و پروژه های روستا محور

اختصاصی قاب خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه شورای هماهنگی معاونین و مدیران ستادی و ادارات تابعه، بیان کرد: جلسه شورای هماهنگی؛ عالی ترین سطح بخش کشاورزی، تصمیم گیری و تصمیم سازی برای بخش کشاورزی است.

به گزارش قاب خبر: سید عماد شاهرخی تصریح کرد: شورای هماهنگی؛ باید نقشه راه کشاورزی را تبیین کند و در جهت جهاد تبیین؛ اهداف را پیش ببریم.

وی افزود: با توجه به اینکه در لرستان در برخی موارد نسبت به سایر استانها، عقب ماندگی هایی در حوزه های توسعه ، عمران و… وجود دارد لذا انتظار بر این است تا اعضای شورای هماهنگی با برقراری ارتباط و پیگیری های مکرر، طرح ها و ایده هایی را بومی سازی کرده و از ظرفیت های استان در جهت پیشبرد اهداف بهره ببریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: در کشور ایران اعتبار و تسهیلات کم نیست فقط باید راه را پیدا کنیم و می توانیم تجربیات موفق را در استان بنا به ظرفیت های موجود، اجرایی نماییم.

شاهرخی عنوان کرد: با توجه به اینکه نسل جوان تمایل و رغبتی برای زندگی در روستا ندارد لذا بایستی با هم افزایی و استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی برای اجرای طرح ها و پروژه های روستا محور بهره لازم را ببریم تا بتوانیم با ایجاد اشتغال و درآمد در روستا پیش برویم.

وی گفت: همچنین می توانیم از ظرفیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف و طرح های روستا محور نیز استفاده کنیم و آنها را به منصه ظهور برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: نظام و انقلاب با محدویت های موجود، اقدامات بسیار زیادی انجام داده است اما حق مطلب ادا نشده است.

وی ادامه داد: نگاه استان به بخش کشاورزی ویژه است. اعتبارات استانی در اختیار است اما برای تقویت و توسعه بخش کشاورزی لازم است تا سهم استان از اعتبارات و بودجه های ملی پیگیری شود.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت هایش به بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: لازم است در این راستا فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد و تمامی فعالان در بخش های مختلف بخش کشاورزی به سمت بیمه کشاورزی سوق داده شوند.

وی افزود: در بخش منابع طبیعی و شیلات ، بیمه کشاورزی بسیار ضعیف است و باید تحرک و جدیتی بیشتری در این حوزه بکار گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: بایستی در حوزه کشاورزی به رشد بالای ۸ درصد دست پیدا کنیم و در این زمینه زمینه های حضور سرمایه گذار باید فراهم شود و سرمایه گذار برای اجرا و اتمام پروژه حفظ و ماندگار گردد.

وی اضافه کرد: از دانش و اطلاعات فنی در حوزه کشاورزی استفاده شود تا کشاورزی از سنتی بودن به سمت اقتصادی شدن، سوق داده شود تا علاوه بر افزایش بهره وری، کسب درآمد و اقتصاد در روستاها نیز شکل گیرد.