تبدیل گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به یک مطالبه بزرگ اجتماعی در کشور

اختصاصی قاب خبر: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان در همایش حجاب و عفاف؛ گفت: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به یک مطالبه بزرگ اجتماعی در کشور تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: حجت‌الاسلام سید عیسی موسوی با اشاره به آیه های سوره های احزاب و نور در مورد حجاب، بیان کرد: در آیات بسیاری از قرآن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به موضوع حجاب پرداخته شده است.حجاب و عفاف بزرگترین گوهری است که خداوند به زن اعطا کرده است.

وی با اشاره به فواید عفاف و حجاب و عفا برای بانوان در جامعه، بیان کرد: امروز دشمنان اسلام فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را نشانه گرفته اند و سعی در ترویج بی بند و باری در جامعه دارند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: حجاب و عفاف، از مسائل مهمی است که از ابعاد گوناگون قابل بررسی است.

وی افزود: یکی از ابعاد تأثیرگذار حجاب و عفاف، بعد روان‌شناختی آن است که می‌تواند تأثیر فراوان بر شخصیت انسان بگذارد.

حجت الاسلام موسوی گفت: مطالعات روان شناختی حجاب و عفاف بر شکل‌گیری شخصیت انسان اثرگذار است و تبلور عینی آن را می‌توان در رفتارهای اجتماعی افراد ملاحظه نمود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هدف از ترویج فرهنگ عفاف‌ و حجاب یکسان‌سازی پوشش نیست بلکه پوشش اسلامی باید در حد شرع اسلام باشد .

وی افزود: حجاب یک واجب الهی است و حدود شرعی در این زمینه باید رعایت شود و افراد باید با توجه به حدود شرعی عفاف و حجاب ، از پوشش های جدید و مناسب استفاده کنند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب امروز به یک مطالبه بزرگ اجتماعی در کشور تبدیل شده است.

وی افزود: حجاب تضمین سلامت جامعه است و دشمن با استفاده از ابزارهای مختلف قصد جنگ علیه حجاب را از مدتها پیش آغاز کرده است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: جنگ حجاب یک نوع جنگ ادراکی است و کسی پیروز می شود که اطلاعات درست و زیادی دارد. مباحث حجاب اقناعی است و ریشه و پشتوانه قرآنی، مکتبی و حدیثی دارد.

وی افزود: زنان جامعه اسلامی باید با درک صحیح از مسائل حجاب، آن را ترویج و تبیین کنند. و با تاسی از بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با این تهاجم فرهنگ دشمن هوشیارانه مبارزه کنند.