تبدیل اربعین به یک موکب جهانی و نقطه عطف

قاب خبر: مداح اهل بیت (ع) گفت: واقعه عاشورا یک تابلوی درخشان در جهت رسیدن افراد به خداوند و تنبیه افکار عمومی به جهت حق و عدالت خواهی است.

به گزارش قاب خبر: علی جهان‌آرا در گفتگو با سفیرافلاک، افزود: در قسمت اول این تابلو امام حسین(ع) و یارانش در راه عدالت‌خواهی، خداپرستی، امر به معروف و نهی از منکر شهید می‌شوند و تا ابد یک یادگار به‌جا می‌گذارند.

مداح اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: در قسمت دوم تابلوی عاشورا، حضرت زینب(س) به‌عنوان پیام‌رسان راه باوجود همه رنج ها به همراه امام سجاد(ع)، خطبه‌های قرایی در محفل یزید بیان می‌کند که نقطه عطفی است و سبب زنده ماندن کربلا می‌شود و بخش اعظم این پیام‌رسانی را در ایام اربعین می‌بینیم.

وی انقلاب اسلامی را نسیمی روح‌افزا از قیام امام حسین(ع) دانست و عنوان کرد: مسلمانان در راستای حفاظت از مکتب ثارالله(ع) همچنان پایدار و استوار هستند، در جنگ تحمیلی شهدای گرانقدری به اسلام تقدیم شد و خواهران با حرکت زینبی در پاسداشت خون شهدا، حافظ حریم حجاب و منعکس‌کننده پیام شهیدان بودند.

جهان‌آرا به حضور تمام آزادی خواهان با ملیت‌های گوناگون در مراسم اربعین اشاره و بیان کرد: به برکت اسلام، خون امام حسین(ع) و پیام‌رسانی حضرت زینب(س) اربعین به یک موکب جهانی و یک نقطه عطف تبدیل‌شده است و هدف از این راهپیمایی عظیم که از سراسر دنیا به بین‌الحرمین ختم می‌شود، پیام هیهات منا الذله است.

وی عنوان کرد: مکتب امام حسین(ع) در تمام دنیا شناخته‌شده است و هیچ زنده‌ای در دنیا نمی‌تواند چنین جمعیت انبوهی را هرساله گرد هم جمع آورد و این موکب جهانی حکم مرکز ربایش فریادهای تمام آزادگان جهان را دارد.

مداح اهل‌بیت(ع) اربعین را زمینه‌ساز ظهور دانست و تأکید کرد: همه دنیا عظمت این جمعیت میلیونی را می‌بینند و همه قلوب در راستای عدالت‌خواهی قدم برمی‌دارند و با ظهور حضرت حجت پرچم عدالت‌خواهی به دست ایشان می‌رسد.

جهان‌آرا تصریح کرد: دشمنان تمام کینه‌شان را با سوزاندن قرآن نشان می‌دهند چراکه قرآن سراسر منطق است و درنتیجه نمی‌توانند با آن مقابله کنند لذا تمام‌کاری که انجام می‌دهند سوزاندن قرآن است.

وی افزود: ارزش‌گذاری قرآن در مکتب اربعین به‌عنوان یک نمود عالی و عینی در جهان است و گسترش قرآن و مفاهیم آن به‌واسطه حرکت میلیونی مردم در اربعین منعکس می‌شود و قرآن به عنوان ثقل اکبر همراه با ثقل اصغر یعنی اهل‌بیت(ع) قرار دارد.

این مداح لرستانی با اشاره به اینکه دشمن نقطه قوت مسلمانان را پیوند آن‌ها به محرم و صفر می‌داند، عنوان کرد: دشمن از ادوار گذشته تاکنون برای جدا کردن مردم از اهل‌بیت تلاش کرده است و هرچه در این زمینه فعالیت می‌کند مردم ما بیشتر متحد می‌شوند چراکه محبت امام حسین(ع) با گوشت و خون این مردم عجین است و قابل‌تفکیک نیست، وقتی تفکیک می‌شود که مردم جان در بدن نداشته باشند.

وی با تأکید بر باشکوه بودن عزاداری‌های امسال، بیان کرد: این خط خیر و شر تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه دارد، مردم توطئه‌ها را تشخیص می‌دهند و با بصیرت کامل و پیروی از فرامین رهبر و مراجع عالی‌قدر در این راستا محکم و استوارتر از سال‌های قبل هستند و دشمن به‌هیچ‌وجه موفق نمی‌شود.

جهان‌آرا گفت: غم مردم عدالت‌خواهی، استقلال و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است. در ابتدای جنگ مردم با سخت‌ترین شرایط پای نظام ایستادند، اکنون دشمن از هر دسیسه‌ای جهت سرکوب درخت تناور انقلاب استفاده می‌کند ولی مردم ایران فهیم‌تر و بصیرتر از دشمنان هستند.