تامین سوخت لازم در استان/ استقرار تیم های بازرسی در جایگاه های سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان گفت: سوخت و انرژی در تمام دنیا جزو موضوعات مهم و استراتژیک دولت ها است.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: شمس الدین حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه  به آمار ۴ فرآورده نفتی که در استان توزیع شده است اشاره کرد و افزود :سال جاری ۲۷ میلیون لیتر نفت سفید به خانواده های مشمول، روستایی و سایر مصرف کنندگان، ۷۱۲ میلیون لیتر نفت گاز در بخش حمل و نقل، کشاورزی، صنایع، اصناف و…، ۶۶۲ میلیون لیتر بنزین و ۱۹ میلیون متر مکعب گاز مایع در استان توزیع شده است.

حسینی تصریح کرد: یکی از طرح های مهم شرکت که با اهداف زیست محیطی پایه‌گذاری شده است، طرح کهاب است که  در راستای کاهش بخارات جایگاه‌های سوخت در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به اینکه، لرستان در اجرای این طرح، جزو استانهای پیشرو است؛ عنوان کرد: تاکنون در ۳۰ درصد از جایگاه‌های استان طرح کهاب اتمام و یا در حال اجرا است، مهلت اجرای طرح کهاب پایان سال ۱۴۰۳ است.

حسینی اظهار کرد: توزیع الکترونیکی گاز مایع در راستای شفاف سازی مصرف کنندگان واقعی در استان در حال اجرا است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به دیگر اقدامات این شرکت گریزی زد و گفت:  در مجموع ۱۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۵۰ جایگاه سی ان جی در استان داریم،۴ باب جایگاه عرضه سوخت نیز در استان افتتاح شده و چند جایگاه هم در حال ساخت است که سال آینده تکمیل می‌شوند.

حسینی گفت: یکی از وظایف اصلی شرکت نفت؛  تامین سوخت نیروگاه‌ها است. امسال ۱۳۳ میلیون لیتر نفت گاز تحویل نیروگاه‌های استان دادیم، تامین سوخت نیروگاه با تلاش شبانه روزی پرسنل انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت نفت لرستان علاوه بر تامین سوخت نیروگاه خرم آباد؛ در تامین سوخت نیروگاه کرمانشاه نیز فعال بوده است.

حسینی بیان کرد: کنترل کیفی و کمی جایگاه‌های عرضه سوخت استان به طور مرتب انجام می‌شود.

وی افزود: در راستای آماده سازی نوروز؛ تامین سوخت انجام شده است. بهسازی نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی جایگاه ها نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه لرستان گفت: گل گشت نوروزی تیم‌های بازرسی از ۲۲ اسفند تا ۱۵ فروردین بر جایگاه‌های سوخت نظارت دارند و شهروندان می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۷ انتقادات و پیشنهادات مربوط به جایگاه‌های سوخت را انعکاس دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان گفت: ۵ جایگاه نفت و گاز در استان بنزین یورو توزیع می‌کنند، این جایگاه‌ها در مسیر ترانزیتی قرار دارند.

حسینی با اشاره به اینکه ۴۱۴ پرواز هواپیمایی از فرودگاه خرم‌آباد انجام شده است، افزود: امسال ۸۰۸ هزار لیتر سوخت رسانی به هواپیماهای مسافربری، بالگرد اورژانس و فراجا انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان سوخت گیری هواپیمایی،  نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به حمله سایبری در سالجاری گریزی زد و اظهار کرد: در رفع مشکلات ناشی از حمله سایبری، لرستان جزو استانهای برتر بود و با مدیریت درست و به موقع توانست با تغییر کارکرد سیستمی به دستی، خدمات لازم را ارائه دهد.