تاثیر رعایت استاندارد بر زندگی انسان و سلامت محیط زیست

استاندار لرستان در اولین جلسه شورای استانداردسازی استان گفت:رعایت استاندارد بر زندگی انسانها و سلامت محیط زیست تاثیر دارد.

به گزارش قاب خبر: ابوطالب شفقت با تاکید بر اهمیت استاندارد و ضرورت آشنایی مدیران، مردم و مسئولین با این مفهوم گفت: موضوع استاندارد تا حدودی در سازمان‌های اداری و مسئولیتی ما بیگانه است اگرچه بعضی از دستگاه‌ها به نحوی وظیفه خودشان را انجام می‌دهند اما استاندارد مختص چند دستگاه و اداره نیست بلکه مفهومی عمومی است و در زندگی آحاد جامعه تاثیر دارد.

وی، رعایت استاندارد را در همه ابعاد و در فرایند تولید همه محصولات از جمله محصولات کشاورزی، صنعتی، تاسیساتی و تجهیزاتی مهم و ضروری خواند .

استاندار لرستان گفت: رعایت استاندارد در فرایند کسب و کار و تجارت به معنای تعیین حدود و مسئله وزن و میزان است که در قرآن تاکید بسیار زیادی بر آن شده است.

وی با اشاره به اینکه وزن و میزان یعنی تعیین حدود و استاندارد هم به همین معنا است، گفت: انتظار این است که همه عزیزان از جمله صنعتگران، حدود استاندارد را رعایت کنند و تولید محصولات غذایی باید در چهارچوب استانداردهای غذایی باشد.

شفقت تصریح کرد:  به این منظور لازم است مسئولین ترویج جهاد کشاورزی، مدیریت زراعت، مدیریت باغات ، شیلات و دامپروری در طول فرایند کاشت، داشت و برداشت به مفهوم استاندارد توجه کرده و دقت نظر لازم را داشته باشند چون رعایت استاندارد بر زندگی انسان و سلامت محیط زیست تاثیر دارد.

وب با تاکید بر ضرورت رعایت استاندارد از جانب مردم ،مدیران تولیدی و مسئولین استاندارد، گفت: این مفهوم باید از طریق رسانه‌های عمومی و شبکه‌های اجتماعی و از طرق مختلف به مردم آموزش داده شود تا مردم با این مفهوم بیشتر آشنا شوند و استفاده لازم را ببرند.

استاندار لرستان در پایان یک مفهوم دیگر رعایت استاندارد را عمل به وظیفه توسط کارکنان دولت عنوان کرد و گفت: اگر قرار است یک کارمند ۴۵ ساعت در هفته کار کند خطای درکار یعنی تخلف در میزان و تخلف در وزن، لذا از کارکنان دولت انتظار داریم برای اینکه حقوقی که به منزل می‌برند شرعاً سالم باشد، هم به وظیفه خود عمل کنند و هم کار خود را درست انجام دهند که این هم یک مفهوم دیگر از استاندارد است.