برگزاری ۲۱۸ برنامه برای کنگره ملی شهدای لرستان

فرمانده سپاه لرستان گفت: کنگره ملی شش هزار و ۳۰۰ شهید به کنگره ملی شش هزار و ۵۴۴ شهید تغییر نام داده است و در اواخر سال ۱۴۰۱ یا اوایل ۱۴۰۲ برگزار می شود.

به گزارش قاب خبر: سردار مرتضی کشکولی افزود: برای برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان ۲۱۸ برنامه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در راستای کنگره ملی شهدای لرستان بنا بود ۳۸ مستند تلویزیونی تولید شود که تاکنون ساخت ۱۵ مستتد در دستور کار است و در حوزه کتاب و تالیفات بنا بود ۷۵۲ کتاب چاپ شود که تاکنون ۴۰ درصد کار انجام شده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)  لرستان اظهار کرد: سرکشی از سه هزار و ۵۹۵ خانواده شهید را در برنامه داریم که سه هزار و ۴۳۸ سرکشی انجام شده  و هم‌چنین مقرر شد تاریخ شفاهی ۵ هزار خانواده شهید تهیه و ضبط شود  که تاکنون ۷۵۰ خانواده شهید انجام شده است.

سردار کشکولی گفت: از تعداد ۴۵۰ کتاب شهدای شاخص که بنا بود چاپ شود تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته‌ایم، در حوزه عمرانی نیز اقدامات اندکی انجام شده که قابل بیان نیست.

وی تصریح کرد: برگزاری یک هزار و ۴۱۴ یادواره شهداست که این یادواره‌ها تا پایان سال از دیگر برنامه ها است که تاکنون ۵۷۰ یادواره برگزار شده است و در ذیل کنگره شهدای لرستان اقدام به شناسایی فرزندان نخبه شهدا کرده‌ایم که در این راستا تاکنون ۱۵۰ فرزند نخبه شهدا شناسایی شده است.

سردار کشکولی گفت: در استان دو هزار و ۶۷۵ نفر از والدین شهدا استان در قید حیات هستند که باید تاریخ شفاهی آنها ضبط شود.

وی ادامه داد: چندین آمار از تعداد شهدای این استان در دسترس است که براساس  آمار یگانی  تعداد شهدا لرستان هفت هزار و ۶۹۷ شهید، آمار پرونده بنیاد شهید شش هزار و ۲۵۲ شهید، اما براساس آمار مقبره تعداد شهدای لرستان شش هزار و ۳۶۵ مقبره شهید وجود دارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهار کرد: در استان ۱۷۸ شهید مفقودالاثر وجود دارد که آمار شهدا از شش هزار و ۳۰۰ شهید  به شش هزار و ۵۴۴ شهید رسیده و در استان لرستان ۴۹۴ شهید زن داریم که در بمباران به شهادت رسیدند، ۶۸ شهید دانش‌آموز و هم‌چنین ۱۶ شهید زن  در شهرستان دورود داریم که جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی در محلی جمع شدند و محل تجمع آنها بمباران شده است.