برگزاری جام بازی‎های ویدئویی در لرستان/لزوم آسیب زدایی فرهنگی بازی‎ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بازی‎های رایانه ‎ای در خلال زمان ممکن است باعث سلطه فرهنگی بیگانه بر انسان شود برای همین می‎بایست در صدر آسیب زدایی فرهنگی قرار گیرند.

به گزارش قاب خبر: اعظم روانشاد اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط بین کودکان و نوجوانان در محیطی شاد و سالم همراه با خانواده‎ها می‎تواند منجر به کم شدن فاصله بین فرزندان و والدین شود.

وی تصریح کرد: بازی‎های رایانه‎ای در خلال زمان ممکن است باعث سلطه فرهنگی بیگانه بر انسان شود برای همین می‎بایست در صدر آسیب‎زدایی فرهنگی قرار گیرند و این رویداد می‎تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است اشاره کرد و با بیان اینکه بازی‎های رایانه‎ای می‎توانند در رشد اقتصاد فرهنگ و هنر نیز موثر باشند، گفت: در همین راستا برنامه‎ریزی روی این موضوع باید اهمیت زیادی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امسال این مهم جزو اولویت‎های کاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار گرفته است، افزود: باید روی آسیب‎های اجتماعی بازی‎های رایانه‎ای بیشتر کار کنیم و جامعه هدف شناسایی شود.

روانشاد تصریح کرد: هر ابزاری که باعث انتقال پیام فرهنگی به جامعه باشد از اهمیت بالایی برخوردار است و برای برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان می‎‎توان از فرصت اعیادی مانند قربان تا غدیر بهره برد.