برق رسانی به ۷ روستا در دلفان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: در دهه فجر، ۷ روستا در شهرستان دلفان برق رسانی صورت گرفت.

به گزارش قاب خبر: فریدون خودنیا افزود: لرستان یکی از استان‌های شاخص در برق رسانی روستایی است، هفت روستای رهزلی، اسلام آباد دولیسکان، فرخ آباد کاکاوند، چشمه گوزان سفلی، یوسف‌آباد سرخانچوب، گل زرد کنگاور و الماس آباد میرآقا در شهرستان دلفان برق رسانی شدند.

وی ادامه داد: احداث دو فیدر جهت تغذیه شهر نورآباد ،احداث دو فیدر فشار متوسط جهت تغذیه بخش کاکاوند و دهستان چواری، احداث شبکه فشار ضعیف در نقاط مختلف شهرستان نوراباد ،احداث معابر درون بلواری در شهرک امام (ره) و نصب تجهیزات حفاظتی و مانوری و اصلاح و بهینه سازی شبکه برق بیش از ۵۰ عنوان کرد.

خودنیا اظهار کرد: برای اجرای این طرح برق رسانی در شهرستان دلفان، هزینه ای بالغ بر ۴۳۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با اشاره با کاهش تلفات برق در استان افزود: از ۵ سال گذشته پرتی برق استان نزدیک به ۱۳ درصد بوده که در حال حاضر این تلفات هشت و نیم درصد می باشد و یکی از استان های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: کل شبکه های فشار ضعیف در سطح استان در بحث تلفات برق، اصلاح و بهینه سازی صورت گرفته که در حال حاضر نزدیک به ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار را جایگزین سیم مسی کرده‌ایم و در حال حاضر یکی از استان‌های کشور هستیم که شبکه فشار ضعیف سیمی وجود در آن وجود ندارد.

خودنیا با اشاره به کنتورهای هوشمند در سطح استان افزود: استان لرستان استانی است که در بحث هوشمند سازی تمام کنتور های ولتاژ اولیه و ثانویه مشترکین به صورت دیجیتال و هوشمند می باشند و یکی از استان های پیشرو در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به نیروگاه‌های تولید پراکنده در سطح استان اشاره کرد: در هر شهرک صنعتی استان یک نیروگاه تولید پراکنده توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده و هر نیروگاه تولید پراکنده ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیارد ریال ارزش آن می باشد و در فصل تابستان در شهرک‌های صنعتی مشکل برق وجود نداشته است.