بازگشت ۲۳ واحد صنعتی راکد در لرستان به چرخه تولید

قاب خبر: رئیس صمت لرستان گفت: امسال 23 واحد صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: بهمن جعفری بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در حوزه تولید، احیای واحدهای تولیدی راکد است که این مهم در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری ۲۳ واحد صنعتی لرستان به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: در شهرستان بروجرد ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ پرداخت شده و پیگیری‌های زیادی برای احیای مجدد واحدهای راکد و غیر فعال انجام شد که منجر به فعال شدن دوباره خودروسازی شده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی لرستان اظهار کرد: ۱۱۳ قرارداد واحد تولید در شهرک صنعتی بروجرد وجود دارد که از این تعداد ۳۸ واحد در مرحله طرح بوده و ۷۵ واحد به بهره‌برداری رسیده و از این تعداد هم ۵۵ واحد فعال است.

فرزاد محمدی افزود: تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بروجرد با مشکلاتی همراه است که برای رفع این مشکل مطالعاتی انجام شده تا ظرفیت افزایش یابد و برای اصلاح ظرفیت تصفیه خانه ۲۲۵ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار بروجرد گفت: یکی از موضوعات مهم رفع مشکلات تولید است که رویکرد دولت سیزدهم تلاش برای برطرف کردن این مشکلات است، البته در شهرستان بروجرد قرارگاه رفع موانع تولید با همکاری سپاه، امام‌جمعه و فرمانداری تشکیل شده و بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی در درون همین قرارگاه برطرف می‌شود.

مسلم مرادی تصریح کرد: حدود ۴۰ درصد صنایع استان در شهرستان بروجرد وجود دارد که حمایت و رونق در واحدهای تولیدی منجر به رفع بیکاری می‌شود