ایجاد ۵۰۰ فرصت شغلی در کارگاه‌های کوچک مقیاس صنعتی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: ساخت ۱۰۸ کارگاه کوچک مقیاس این شرکت طی سال گذشته آغاز شده و با بهره برداری و واگذاری این واحدها، ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد می شود.

فرزاد محمدی تصریح کرد: واحدهای کارگاهی کوچک مقیاس پس از ساخت در مساحت ۲۰۰ تا ۵۰۰ مترمربع به صورت قطعی و اجاره ای در این شهرک ها واگذار و بدون محدودیت در اختیار عموم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این واحدها در حال ساختند تا صنوف تولیدی که اراضی کمتری نیاز دارند در کارگاه ها مستقر شوند که اجاره و واگذاری قطعی آنها نیز به صورت نقد و اقساط انجام خواهد شد تا صاحبان مشاغل و اصناف بتوانند علاوه بر تامین محل مناسب، از خدمات زیرساختی شهرک های صنعتی نیز بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان عنوان کرد: تمامی کارگاه بجز دورود تا پایان امسال بهره برداری می شود، متقاضیان در کوهدشت، خرم آباد و الیگودرز می توانند با مراجعه به شرکت شهرک های صنعتی نسبت به خرید یا اجاره کارگاه ها اقدام کنند.

محمدی افزود: واحدهای کارگاهی در این روش به جای واگذاری زمین، آماده و تحویل می شود و افرادی که سرمایه خرد و کم دارند می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

وی ادامه داد: کارگاه های کوچک مقیاس مزیت های معافیت مالیاتی بیشتر دارند، هزینه تغییر کاربری پرداخت نمی کنند و در عین بهره مندی از حمایت های شرکت، هزینه ای بابت مجوز ساخت و پایان کار از آنها اخذ نمی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان تصریح کرد: در این راستا ۳۶ واحد در کوهدشت، ۲۴ واحد در شهرک صنعتی شماره سه خرم‌آباد، ۲۴ واحد در دورود و ۲۴ واحد در الیگودرز احداث و با حداقل ۲۰ درصد نقد از یک تا سه سال واگذار می شود و قابلیت توسعه تا سه سال با نرخ های مختلف را دارد.

محمدی گفت: سه هزار و ۶۰۰ متر برای این کارگاه در نظر گرفته شده است ، یک هزار میلیارد ریال برای احداث ۱۰۸ واحد کارگاهی در لرستان پیش‌بینی شده است که در صورت بهره برداری، برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.