اولین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه ۲۸ آذر راهی خانه خدا می‌شود

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر حفظ امنیت و عزت زائران گفت: پیرو هماهنگی‌های لازم با مسئولان حج عربستان و امضا تفاهم‌نامه و قراردادهای مربوطه اولین کاروان زائران متقاضی عمره مفرده ۲۸ آذر به عربستان اعزام خواهند شد.

سید عباس حسینی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده زائران ایرانی برای انجام مناسک این سفر معنوی به مدت ۱۰ روز، ۵ روز در مدینه منوره و ۵ روز را در مکه مکرمه سپری خواهند کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: براساس هماهنگی های انجام گرفته با مسئولان حج عربستان تا پایان امسال ۷۰ هزار نفر به عربستان اعزام خواهند شد.

حسینی به انجام اقدامات و هماهنگی های لازم با مسئولان حج عربستان و امضا تفاهم نامه و قراردادهای مربوطه اشاره و تاکید کرد: اولین کاروان زائران متقاضی عمره مفرده ۲۸ آذر با پرواز مستقیم از فرودگاه امام (ره) ایران را به مقصد عربستان ترک خواهند کرد.

وی افزود: کاروان های اعزامی به عمره مفرده در قالب ۹۰ و ۱۶۷ نفر دسته بندی شده و به این سفر معنوی اعزام خواهند شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هزینه سفر به عمره مفرده بنا به کیفیت هتل و دیگر امکانات خواهد بود، گفت: هزینه سفر از ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

حسینی با بیان اینکه در مجموع ۱۰ گروه قیمتی برای اعزام تعیین شده است، ادامه داد: در این دوره اعزام ها تا دهم اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و هماهنگی با هواپیمایی کشور زائران عمره مفرده  از ۱۰ ایستگاه پروازی در سطح کشور به عربستان اعزام خواهند شد.