انجام عمل جراحی سنگ کلیه به روش PCNL برای اولین بار در لرستان

قاب خبر: عمل جراحی سنگ کلیه به روش PCNL* با گاید *سونوگرافی* برای اولین بار دراستان لرستان و در مرکز آموزشی درمانی شهدای عشایر انجام شد.

به گزارش قاب خبر:  جراحی پیشرفته pcnl با گاید سونوگرافی برای اولین بار در استان لرستان توسط دکتر فرزاد محمدی (متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری )در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد انجام شد.

دکتر فرزاد محمدی در خصوص این عمل جراحی گفت :‌ در جراحی pcnl که به صورت روتین با گاید فلوروسکوپی انجام میشود به دلیل محدودیت زمانی در پوشیدن لباس سربی و تولید اشعه ایکس دارای عوارضی برای پزشک و پرسنل و همچنین برای بیمار می باشد.

وی ادامه داد:  برای اولین بار در استان لرستان با روش جدید pcnl با گاید سونوگرافی بیمار این مرکز را با موفقیت جراحی کردیم و با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد .

دکتر محمدی افزود :عمل جراحی pcnl با گاید سونوگرافی دارای عوارض بسیار کمتری نسبت به انجام این عمل به وسیله فلوروسکوپی است و به دلیل عدم وجود اشعه ایکس نیازی به پوشیدن لباس سربی نمی باشد و همچنین زمان انجام جراحی کوتاهتر شده است

وی با اشاره به مزایای این روش، تصریح کرد: عدم نیاز به پوشیدن لباس سربی و خستگی کمتر پرسنل، عدم نیاز به قرار دادن بیمار در وضعیت پرون(دمر) و عوارض بیهوشی کمتر خصوصا برای افراد چاق، طول عمل کوتاهتر، عدم نیاز به استفاده از اشعه ایکس و عوارض آن، امکان یورتروسکوپی همزمان حین عمل و دسترسی راحت جراح به حالب هستند.