افزایش ۲۰ درصدی ضریب حفاظتی از منابع طبیعی کشور

افزایش ۲۰ درصدی ضریب حفاظتی از منابع طبیعی کشور در برنامه هفتم برای سازمان منابع طبیعی کشور هدف گذاری شده است.

به گزارش قاب خبر: جانشین یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور ضمن آسیب شناسی علل آتش سوزی های اخیر در استان به بیان عوامل موثر مدیریت آتش پرداخت و اشاره کرد: منابع طبیعی استان لرستان با سطحی بالغ بر۲ میلیون هکتار جزء رویشگاه زاگرس محسوب می شود.

ابراهیم پیرزادیان، گفت:  لرستان با بارندگی‌های مناسب درمقایسه با دوره بلند مدت همواره توانسته است در تامین آب کشور نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت: سامانه همیار طبیعت در سازمان با حدود ۵۰۰ هزار نفر همیارطبیعت سازماندهی شده‌اند که در امور مختلف گشت و مراقبت، اطفاء حریق، بهره‌برداری از محصولات فرعی، مبارزه با قاچاق چوب و زغال با نیروهای حفاظتی یگان همکاری مستمر دارد.

پیرزادیان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه‌های نظارتی و قضایی استان و مدیر کل محترم بحران استانداری در حمایت و همکاری با مجموعه یگان حفاظت اداره کل در انجام تکالیف قانونی با تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی، افزود: سامانه‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به طور شبانه روزی آماده گزارشات مردمی است که هر لحظه و در هر مکان فرصت لازم برای متصرفان و قاچاقچیان چوب و محصولات فرعی تنگ‌تر می‌نماید.

این مقام مسوول در ادامه تصریح نمود: خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه دولت، افزایش ضریب حفاظت از منابع طبیعی به میزان ۲۰ درصد در ۵ سال جز اهداف کمی و تکالیف قانونی سازمان متبوع می‌باشد که سازمان منابع طبیعی در حال تهیه وتدوین طرح های اجرایی درطول برنامه‌ بوده که ضمن سازماندهی شاخص‌ها و معیارهای تاثیرگذار در تحقق اهداف کمی مذکور می باشد.

پیرزادیان استفاده از تکنولوژی های مدرن روز را مهم برشمرد و اظهار کرد: استفاده از هوشمند سازی فعالیت ها، نصب و راه اندازی دوربین‌های حساس به حریق، استفاده از سامانه های حریق و رصد و پایش در بخش اطفاء حریق از طرح های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در زمینه حفاظت و حمایت از منابع طبیعی است.