افتتاح ۲۳ مرکز نیکوکاری فرهنگیان عشایر در لرستان

مدیرکل امداد لرستان گفت: 23 مرکز نیکوکاری فرهنگیان عشایر در لرستان به افتتاح رسید.

به گزارش قاب خبر: جلال شیخ پور تصریح کرد: افراد بزرگ و مسئولیت پذیری متولی امر خدمت گذاری به محرومین و نیازمندان جامعه مسئولیت این مراکز را به عهده دارند .

وی ادامه داد: ۲۵۲ مرکز نیکوکاری در حال خدمت گذاری به محرومین و نیازمندان جامعه هستند و در طی ده ماهه سال جاری بالغ بر ۷میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بصورت نقدی و ۸۱ میلیار دو ۷۰۰ میلیون تومان بصورت کالا بین نیازمندان و محرومین جامعه توسط این مراکز  توزیع شده است.

شیخ پور تصریح کرد: آموزش و پرورش در کنار فعالیت های آموزشی که جزو رسالت ذاتی این سازمان است تمام مسئولیت های اجتماعی که همه انسان ها برابر تاکید دین مبین اسلام، اهتمام جدی دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که کمیته امداد بطور جد دنبال می کند خدمت رسانی به مردم و مهمتر از آن توانمند سازی افراد نیازمند است.

 

شیخ پور اظهار کرد:  یکی از هدفگذاری های کمیته امداد توانمند سازی است؛ توانمند سازی شاخص حرکت ما در خدمت رسانی و خدمت گذاری به محرومین است و برای خانواده های نیازمند که به هر علتی تعادل اقتصادی آنها به هم خورده نگاه و هدف ما ایجاد اشتغال پایدار و کمک به خودکفا شدن آنها است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: بخشی دیگر از توانمند سازی ،  ساخت و تحویل مسکن، داشتن یک سرپناه و مکان امن برای زندگی است.

وی افزود: یکی از قسمت هایی مهم، بحث توانمندی از طریق حوزه فرهنگی است، کمک به دانش آموزان و دانشجویانی که در یک شرایط سخت قرار دارند و مسیری را که انتخاب کردن آن مسیر به آینده و گذشته پدر و مادر منتهی نشود و منتهی به شرایط بهتری شود.

شیخ پور عنوان کرد: در لرستان ۲۱هزار دانش آموز و دانشجو از امداد خدمات دریافت می کنند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو هستند که کمیته امداد تاکنون ۲۶۰نفر نخبه را  شناسایی کرده و بالغ بر۱۰نفر از این تعداد مخترع و دارای اختراع های منحصر به فردی هستند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: خدمات فرهنگی ما منحصر به تامین لوازم التحریر نیست بلکه اجرای کلاس های نشاط آور و آموزش مهارت های زندگی، ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان و جذب آنها در فضای کار  و کمک به آنها به سمت یک آینده روشن است.