افتتاح ۱۴ پروژه بهداشتی درمانی در هفته دولت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در طی 8 ماه گذشته 30 پروژه با مساحت 19 هزار متر مربع و 107 میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شوند.

به گزارش اختصاصی قاب خبر: بهرام دلفان بیان کرد: ۴۶ پروژه با ۱۵۱ هزار متر مربع مساحت و با صرف یک هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: از این تعداد ، ۱۴ پروژه در هفته دولت و دفاع مقدس به افتتاح و بهره برداری می رسند.

دلفان عنوان کرد: مهمترین پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت، آنژیوگرافی دوم بیمارستان شهید مدنی با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان نصب و راه‌اندازی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین سی تی آنژیو گرافی روز دنیا با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان خریداری شده که همزمان با هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: دستگاه اکسیزن ساز برای بیمارستان شهید مدنی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به روند ساخت ۳ بیمارستان در استان اشاره کرد و گفت: در صورت تکمیل سه بیمارستان نیایش، دورود و… تا چندین سال به بیمارستان نیاز داریم و از نظر سرانه فیزیکی و تخت به حد استاندارد دست پیدا می کنیم.

وی اظهار کرد: بیمارستان ۵۱۵ تخت خوابی نیایش در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار لازم برای رساندن پروزه به ۷۰ درصد پیشرفت کاری تامین شده است .

دلفان عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم این پروژه را به بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برسانیم، دولت برای تکمیل و بهره برداری و اتمام آن کمک ها و حمایت های خوبی انجام می دهد.

دلفان در بخش دیگری از صحبت هایش به کمبود پزشک متخصص اشاره کرد و افزود: روند جذب پزشکان متخصص در استان خوب است اما پایین بودن درآمد پزشکان در مراکز دولتی، موجب شده است تا زمان ماندگاری آنها در استان کاهش یابد.

وی ادامه داد: هر چند کم بودن زمان ماندگاری پزشکان متخصص فقط مختص لرستان نیست و به تبع در کل کشور وجود دارد و پزشکان ترجیح می دهند زمان کاری خود را در مراکز خصوصی صرف کنند تا بتوانند به درآمد کافی دست پیدا کنند و در این زمینه باید کارهای اساسی توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد. که باید تعرفه ها و … اصلاح شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: یکی از ضعف ها فرسوده بودن تجهیزات اورزانس لرستان است که در این راستا اقداماتی در جهت تقویت و نوسازی انها صورت گرفته است.

وی افزود: ۳ اورزانس هوایی فعال در سطح استان داریم که به زودی چهارمین اورژانس هوایی نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

دلفان در بخش دیگری از صحبت هایش به توسعه رشته های دانشگاهی نیز گریزی زد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رشته داروسازی یک قطب است و دانشکده دندانپزشکی در کشور پیشرو است.

وی ادامه داد: رشته فیزیوتراپی و دستیاری زنان و زایمان نیز در دانشگاه راه اندازی شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از صحبت هایش به بدهی های این دانشگاه گریزی زد و افزود: در راستای اقدامات عمرانی ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و دیگر سر فصل‌های مالی هزینه شده تا بخشی از کاستی‌های حوزه بهداشت و درمان جبران شود.

دلفان عنوان کرد: زمانی یک سازمان بدهی دارد نمی‌تواند خوب کار کند اما با تدابیری که در نظر گرفته شده بدهی‌ها به نصف رسیده است.

وی گفت: امیدواریم با تزریق اعتبارات دولتی و استفاده از درآمدهای دانشگاه بتوانیم فشارهای مالی را به حداقل برسانیم.