افتتاح و کلنگ زنی تعداد ۲۶ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در لرستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است. نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است و همچنین جان‌فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، حرکت خود را آغاز کرد که در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، رجایی و باهنر که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی از شهادت را به نام هفته دولت در تاریخ انقلاب گشوده است.

به گزارش قاب خبر: شیرزاد نجفی با اشاره به طرح ها و‌ پروژه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بیان کرد: بمناسبت هفته دولت،  ۲۶ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعتبار ۸۷۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۱۸۸ نفر افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

وی اظهار کرد: این طرح ها، شامل ۱۱ پروژه افتتاح و کلنگ زنی ۱۵ طرح از قبیل پروژه های آبخیزداری، احداث و افتتاح پاسگاه حفاظتی و… در سراسر استان است.

نجفی در ادامه به کلنگ زنی و احداث سه پاسگاه حفاظتی در مناطق بسطام الشتر، طرحان کوهدشت و ویسیان اشاره و تصریح کرد: به منظور افزایش ضریب حفاظتی، کنترل اراضی ملی و جنگلی و استقرار نیرو، احداث این پاسگاه ها در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی به اجرای طرح بند خاکی ریمله که از مصوبات و اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور بوده است، گریزی زد و ادامه داد: این طرح، با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصد و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال به منظور کنترل رواناب شهر خرم آباد و با حجم یک میلیون متر مکعب در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

نجفی گفت: راه اندازی پاسگاه های حفاظتی سپیددشت خرم آباد، شول آباد الیگودرز و اولاد قباد کوهدشت بزودی آغاز خواهد شد.