ارائه اطلاعات مستند و قابل ارزیابی زمینه جلوگیری و برخورد با فساد

قاب خبر: رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار با اعضای قرارگاه مردمی مبارزه با فساد استان، گفت: گردآوری اطلاعات و مدارک در حوزه فساد خصوصاً فساد اقتصادی کاری ارزشمند است چه در قالب قرارگاه باشد و چه در قالب قرارگاه نباشد.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر: حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری بیان کرد: نتیجه ارائه اطلاعات بسیار مهم و ارزشمند است چرا که اگر در این زمینه اطلاعاتی داده شود، پیشگیری از فساد و برخورد با آن صورت خواهد گرفت.

شهواری گفت: ما در دادگستری از این اطلاعات استقبال می کنیم به شرط آنکه اطلاعات خام نبوده و این اطلاعات قابل ارزیابی و مستند باشند و یا زمینه هایی را برای ما ایجاد کند که ما بتوانیم با پیگیری آنها را مستند کنیم.

رئیس شورای قضایی در ادامه ابراز داشت: اطلاعات واصل شده حتماً پیگیری و به مراجع ذیصلاح جهت پیگیری،اقدام عاجل و به موقع ارجاع داده خواهند شد.

وی تاکید کرد: هرکسی در هر بخشی از استان فسادی را میبیند آن را به صورت مستند به دادگستری گزارش کند، ما در دادگستری پیگیری کرده و همین کار سبب پیشگیری از وقوع فساد خواهد شد چرا که اصولاً نباید گذاشت فساد به وجود بیاید.

شهواری ضمن تاکید بر این موضوع که با مسئله فساد با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد، گفت: به وجود آمدن فساد تبعات زیادی دارد و جبران خسران آن مشکل است و بایستی در این زمینه بیشتر به پیشگیری توجه نمود.

نماینده عالی دستگاه در قضایی در استان گفت: دستگاهها با همه عده و عده ای که دارند ظرفیت ها و امکانات وسیعی ندارند که یک اشراف همگانی داشته باشند و ارائه همین اطلاعات می تواند بسیار مفید باشد چنانچه که می بینیم خیلی از پرونده های تشکیل شده در دادگستری در زمینه فساد پایه ی آن ها گزارشات مردمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از خط قرمزهای دادگستری استان رانت، تبعیض و فساد است، گفت: اگر در جایی ببینیم که فسادی رخ داده است بدون توجه به اینکه چه شخصیتی می باشد و به چه جایی وابسته است برخوردی بدون اغماض، جدی و عبرت آموز خواهیم داشت.