اختصاص ۶۷ میلیارد تومان برای تکمیل شهرک های صنعتی لرستان

قاب خبر: استاندار لرستان گفت: در دیدار با معاون وزیر صمت توسعه مساحت شهرک های صنعتی استان در دستور کار و پیگیری قرار گرفته است.

به گزارش قاب خبر:  فرهاد زیویار بیان کرد: شهرک های صنعتی استان قریب به یک هزار و ۶۶۰ هکتار وسعت دارد که در مقایسه با استان های همجوار از میانگین کمتری برخوردار است.

وی ادامه داد: ساماندهی و توسعه شهرک های صنعتی از مهمترین عوامل رشد اقتصادی لرستان است.

استاندار لرستان افزود: اختصاص زمین، تهیه زیرساخت ها و سرمایه گذاری برای احداث شهرک های صنعتی از مهمترین عوامل رشد صنعت در استان به شمار می‌آید که این موضوع با حضور دکتر رسولیان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شد.

زیویار اظهار کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از وضعیت شهرک های صنعتی استان، در رابطه با ساماندهی شهرک صنعتی بروجرد و ایجاد ساختمان گمرک آن قول اختصاص ۹۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و کمک های وزارت صمت داده شد.

وی افزود: علاوه بر این، اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان از محل منابع استانی برای تکمیل شرکت شهرک های صنعتی استان اختصاص صد در صدی خواهد یافت تا بخشی از مشکلات این مجموعه رفع شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: به منظور بالا بردن مساحت اراضی شهرک های صنعتی استان در نظر است تا حدود ۷۰ هکتار زمین خریداری و در اختیار شرکت شهرک های صنعتی قرار گیرد تا هم شهرک صنعتی شماره ۳ بروجرد ایجاد شود و  شهرک صنعتی شماره ۳ خرم آباد با اختصاص ۳۰ هکتار زمین توسعه یابد و در ادامه نیز زمینه ایجاد شهرک صنعتی شماره ۴ خرم آباد که منطقه ویژه اقتصادی را شامل می شود، آغاز شود.