احداث پارکینگ و راه دسترسی مناسب برای غار یافته

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در راستای توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد، راه دسترسی و پارکینگ خودرو برای غار یافته ساماندهی و ساخته می شود.

به گزارش قاب خبر؛ عطا حسن پور اظهار کرد: موضوع تداخل منابع طبیعی و راه دسترسی به غار یافته مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد تا زمین مورد نیاز از محل منابع ملی جهت ایجاد راه دسترسی و پارکینگ غار یافته، به اداره کل میراث فرهنگی استان اختصاص یابد.

وی با اشاره به اهمیت غار باستانی یافته نیز افزود: این غار به عنوان یکی از غارهای هفتگانه در پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد از اهمیت بالایی برخوردار است و ایجاد راه دسترسی و پارکینگ برای گردشگران، علاوه بر توسعه گردشگری در منطقه، می تواند در رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد تاثیرگذار باشد.

حسن پور، ضمن تقدیر از مدیریت ارشد استان و بازرس کل لرستان در خصوص دستور ویژه برای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد نیز اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده مدیران دستگاههای اجرایی در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم آباد پای کار بوده و باید قبل از حضور ارزیابان یونسکو این مشکلات و موانع رفع شود.