اجرای ۲۱۶ پروژه آموزشی در لرستان طی سه سال گذشته

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان گفت: ایجاد مهارت وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت و دولت سیزدهم است.

به گزارش قاب خبر: یونس بهاروند ایرانیا  تصریح کرد: رشد مملکت در سایه خدمت جهادی است، اگر می‌خواهیم کاری نهادینه شود آن را باید از آموزش و پرورش شروع کرد.

وی ادامه داد: به منظور صیانت از محیط‌زیست تاکنون در آموزش و پرورش خانه‌های محیط زیست راه‌اندازی شده است ، هدف این است که دانش‌آموزان یاد بگیرند که حیات و زندگی ما به محیط‌زیست وابسته است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در امر مدرسه‌سازی دولت سیزدهم اهتمام ویژه بر ایجاد عدالت آموزشی در همه مناطق دارد، بیان کرد: در این دولت ۲۱۶ پروژه ساخته شده در حالیکه در هشت سال پیش تنها ۲۰۳ پروژه احداث ‌شده است.

بهاروند ایرانیا ادامه داد: از مجموع ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان؛ ۵۷ درصد آنها مستحکم، ۱۷.۵ درصد معادل بیش از ۸۰۰ باب نیازمند مقاوم سازی است، ۲۶ درصد معادل یک هزار و  ۲۰۰ مدرسه فرسوده، کلنگی و تخریبی هستند؛ تا رسیدن به نرم استاندارد، مطمئنه و ایمنی فاصله داریم.

وی اضافه کرد: قطعا مدرسه‌سازی با مشارکت مردم و خیرین مدرسه ساز نتیجه‌بخش خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم همچنین بر توسعه و تقویت رشته‌های هنرستانی و رشته‌های کاردانش و فنی‌وحرفه‌ای در دستگاه تعلیم و تربیت اهتمام دارند، یادآور شد: هم‌اکنون ۲۸ درصد دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی هنرستانی مشغول هستند در حالی که میانگین کشوری ۴۰ درصد است؛ ایجاد مهارت وظیفه دستگاه تعلیم و تربیت و دولت سیزدهم است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: قبل از انقلاب سرانه فضای آموزشی یک و نیم متر مربع بود اما اکنون به همت خیرین مدرسه ساز در کوچکترین و دورافتاده ترین روستاها نیز تلاش بر این است که مشکلی در امر آموزش وجود نداشته باشد.

بهاروند ایرانیا افزود: امسال در تصحیح اوراق امتحانی دانش اموزان بخصوص پایه دوازدهم توانستیم در کشور با ۶۴.۵ درصد تصحیح اوراق، رتبه نخست را کسب کنیم.

وی یادآور شد: سیاست دولت سیزدهم بر ایجاد عدالت آموزشی و توازن امکانات در این زمینه است و همه اسناد بالادستی تاکید بر عدالت آموزشی دارند و تلاشمان بر این است که به این مهم دست یابیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه باید در استان رشته های فنی و مهارتی توسعه یابد عنوان کرد: نیازمند هستیم دانش آموزان به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند چرا که مشکل لرستان بیکاری است و رشته های مهارتی و کار و دانش می توانند بلافاصله دانش آموزان را به سمت بازار کار سوق دهند.

بهاروند ایرانیا افزود: رسیدن به عدالت آموزشی با یک ارگان برطرف نمی شود و همه باید به امر تعلیم و تربیت و آموزش کمک کنند.