اجرای رزمایش دوسالانه سانحه هوایی در فرودگاه خرم آباد

رزمایش دوسالانه سانحه هوایی و آتش سوزی هواپیما روز شنبه با حضور نیروهای امدادی استان و فرودگاه خرم آباد برگزار شد.

به گزارش قاب خبر: مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد: این رزمایش با هدف ارتقای هماهنگی بین ارگان های مربوط به بروز سوانح واقعی بر اساس سناریویی از قبل تعیین شده برگزار شده است.

امیرعباس نظری زاده اظهار کرد: هدف از برگزاری این رزمایش ارزیابی میزان آمادگی و سرعت عمل نیروهای امدادی و مدیریت بحران فرودگاه و برخی نهادهای خارج از این مجموعه و اقدام در راستای تقویت نقاط ضعف احتمالی است.

وی تصریح کرد: نیروهای هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی شهر، پزشکی قانونی، مدیریت بحران، سازمان آرامستان های شهرداری‌ و پلیس راهور در رزمایش حضور داشتند و نسبت به انجام اقدامات اورژانسی و امدادی در یک حادثه شبیه سازی شده اقدام می کردند.

مدیر فرودگاه شهدای خرم آباد عنوان کرد: هدف از برگزاری این تمرین فرماندهی هماهنگی و ارتباطات نهادهای داخل و خارج از فرودگاه، ارزیابی و افزایش توان عملیاتی در زمان بروز سوانح هوایی، نحوه مدیریت بحران در شرایط اضطراری، آشنایی با مناطق عملیات پروازی و نحوه دسترسی به این مناطق و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات در هنگام بروز سوانح و حوادث احتمالی بود که برنامه های بعدی در راستای تقویت هماهنگی ها و حذف نقاط ضعف در دستور کار قرار می گیرد.