ابلاغ ۳۶ میلیارد تومان خط اعتباری ویژه تعاونی های کوهدشت تعاونی های

قاب خبر: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهدشت گفت: ۳۶ میلیارد تومان خط اعتباری ویژه برای احیای تعاونی های راکد این شهرستان ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری قاب خبر:  حامد همتی بیان کرد: پس از سفر پایان سال ۱۴۰۱ محسن مسکنی معاون تعاون وزارت و حضور تیم جهادی در این شهرستان، با درخواست این اداره برای احیا و فعال شدن تعاونی های راکد، موافقت شد.

وی ادامه داد: در این راستا خط ویژه اعتباری به این شهرستان اختصاص یافت که در مرحله اول مبلغ ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شده است.

همتی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در کوهدشت، تصریح کرد: سه ماهه پایان سال گذشته ۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل اعتبارات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به کل سال، ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از مبلغ پرداخت شده تسهیلات مشاغل خانگی، سه میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان مربوط به اعتبارات بانک توسعه تعاون لرستان بود که در سه ماهه چهارم سال گذشته پرداخت گردید.

همتی گفت: بر اساس ارزیابی های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان جایگاه اداره کوهدشت به رتبه سوم در بین ادارات استان ارتقا یافته است .

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوهدشت بیان کرد: تاکنون با حمایت بنیاد برکت نیز چهار طرح سردخانه، تولید دستمال کاغذی، اصلاح بذر و طرح مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بانک معرفی شده اند و در آستانه دریافت این اعتبار می باشند.

وی تصریح کرد: جهت عدم انحراف تسهیلات اشتغالزا در شهرستان، کمیته تخصصی در فرمانداری کوهدشت تشکیل شده است تا منابع و اعتبارات اختصاص یافته با همکاری نهادها و دیگر دستگاه های اجرایی، در مسیر اشتغالزایی پرداخت شود .