آغاز فاز اول جمع‌آوری و ساماندهی ضایعات فروشان خرم‌‌آباد

شهردار خرم‌آباد گفت: فاز اول جمع‌آوری و ساماندهی ضایعات فروشان سطح شهر با اولویت محله اسدآبادی و فلک‌الدین امروز شروع شد.

به گزارش قاب خبر: داریوش بارانی بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ضایعات فروشی‌های غیرمجاز تهدیدکننده بهداشت عمومی هستند، اظهار کرد: با پیگیری دستگاه قضا موضوع تعیین تکلیف و ساماندهی ضایعاتی‌های خرم‌آباد پایان سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی زمینی در کمربندی شهر خرم‌آباد برای خروج ضایعات فروشی‌ها با اولویت دو محله اسدآبادی و فلک‌الدین که به‌شدت در معرض تهدید بهداشتی و امنیتی قرار دارند مشخص شد.

شهردار خرم‌آباد گفت: متأسفانه وجود ضایعات فروشی‌ها امنیت و سلامت سامنان خیابان مازیار محله اسدآبادی و خیابان ذوالفقار ۲۰ محله فلک‌الدین را به‌شدت تهدید می‌کند.

بارانی بیرانوند با اشاره به اینکه در اقدامی جدید ضایعات فروشی‌ها به داخل بافت مسکونی هم سرایت کرده‌اند، گفت: در برخی خیابان‌ها از جمله‌ ذوالفقار و مازیار وجود ضایعات فروشی‌ها باعث شده که بافت خالی از سکنه شود و این یک تهدید جدی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه امروز با حضور و همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی خروج ضایعات فروشی‌ها در محله اسدآبادی و فلک‌الدین شروع شده است، گفت: فاز اول جمع‌آوری ضایعات فروشی‌ها در اسدآبادی و فلک‌الدین به‌عنوان پایلوت در کمتر از یک ماه اجرا می‌شود.

شهردار خرم‌آباد تأکید کرد: با افرادی که به ضایعات فروشی‌ها غیرمجاز مغازه و منازل مسکونی اجاره دهند برخورد جدی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمده ضایعاتی‌ها اموال سرقتی را خریداری می‌کنند، گفت: بخشی از چرخه ضایعات چرخه تولید و باز تولید معتاد پروری و خرید و فروش مواد مخدر و سرقت‌های خرد است، بنابراین جمع‌آوری و ساماندهی آنها ضروری است.